تبیان، دستیار زندگی

ساخت اثر یادگاری از دست و پای نوزاد

برای اینکه از دست و پای ظریف و دوست‌داشتنی نوزاد قالب گیری کنید به یک خمیر نرم و مناسب نیاز دارید که چسبندگی نداشته و درعین‌حال برای قالب گیری مناسب باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
قالب گیری، دست و پای نوزاد، خمیر بازی، خلاقیت، زیبایی، کودک
در مورد قالب گیری از کف پا یا دست نوزاد سادگی کار در این است که اگر در روند کار به هر دلیلی خمیر خراب شود، قبل از سفت شدن می توانید آن را دوباره به حالت اولیه برگردانده، خمیر را پهن کرده و قالب گیری را از نو اجرا کنید. بعد از قالب گیری امکان رنگ آمیزی خمیر هم به سادگی ممکن است. این قالب ها و تزئینات ایجادشده با اثر دست و پای کودک هدایای مناسبی برای دوستان و اقوام نزدیک هستند و می توانند سالیان سال جاودانه بمانند. پس در تهیه این خمیر تعلل نکنید و تهیه این کاردستی جالب را به تعویق نیندازید.

مواد لازم برای خمیر قالب گیری :

نصف پیمانه آرد
نصف پیمانه نمک
یک چهارم پیمانه آب گرم
رنگ خوراکی (در صورت دلخواه)
روبان یا نخ محکم برای آویزان کردن خمیر بعد از اتمام کار

طرز درست کردن خمیر برای قالب گیری :

همه مواد بالا را داخل کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید. در ابتدا مواد خشک را باهم ترکیب کنید.

در این مرحله می توانید رنگ خوراکی را اضافه کنید تا خمیر به رنگ دلخواه شما دربیاید. در غیر این صورت می توانید بعد از سفت شدن خمیر، آن را با رنگ دلخواه غیرخوراکی رنگ کنید.

خمیر را کمی ورز دهید تا نرم شود. اگر احساس کردید که خمیر چسبناک است، کمی آرد اضافه کنید. اگر خشک بود، مقداری آب بیفزایید.
خمیر را به قطر 2 سانتیمتر بازکنید. گوشه‌های خمیر را به شکل دلخواه خود درآورید. پای نوزاد را روی خمیر قرار داده و بالای خمیر یک حفره کوچک ایجاد کنید تا بعد از پخت بتوانید نخی از داخل آن عبور دهید. در صورت تمایل می توانید با یک شی فلزی نوک تیز نوشته هایی مانند سال تولد و نام کودک را روی خمیر ایجاد کرده یا تصاویر موردنظرتان را در کنار اثر دست یا پای نوزاد یا کودک نقاشی کنید.

اثر دست و پای نوزاد روی خمیر

خمیر را به مدت 3 تا 4 ساعت داخل فر با درجه حرارت 100 درجه سانتی گراد قرار دهید تا حسابی سفت شود. پس از سرد شدن خمیر می توانید آن را با رنگ دلخواهتان رنگ آمیزی کنید.

ساخت اثری خلاقانه برای جای دست و پای نوزاد

نکته 1: در کنار اثر کف پا، می توانید اثر دست کودک را به طور جداگانه یا در کنار آن داشته باشید و داخل یا اطراف آن ها را رنگ آمیزی کنید.

نکته 2: توصیه می کنیم این ایده را برای فرزندان بزرگترتان هم اجرا کنید و در هر مرحله از رشد کودک اثر دست و پای کودک را به عنوان یک کاردستی زیبا داشته باشید. حتی می توانید اثر دست یا پای هر دو فرزندتان را کنار هم قرار داده، قاب کنید تا بین دو کودک صمیمیت بیشتری ایجاد شود.

برای تهیه اثر دست و پای نوزاد خلاقیت به خرج دهید

یکی از ساده ترین روش های ایجاد این قالب های دوست داشتنی را برایتان توضیح دادیم. درصورتیکه می خواهید با این قالب اشکال متنوعی از دست و پای کودک داشته باشید کمی خلاقیت به خرج دهید. این تصاویر به شما کمک می کند که برای این تهیه این کاردستی زیبا، ایده بگیرید و فقط به ایجاد یک مستطیل یا دایره ساده بسنده نکنید.

منبع : نی نی بان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.