تبیان، دستیار زندگی

آلمان آژانس جنگ سایبری راه‌اندازی می‌کند

دولت آلمان در حال راه‌اندازی مرکزی است که هدف آن طراحی و توسعه قابلیت‌های تهاجمی و تدافعی قابل استفاده در جنگ سایبری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آلمان آژانس جنگ سایبری راه‌اندازی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اورسولا فن درلین» وزیر دفاع و «هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان در حال پیشبرد طرحی هستند که هدف آن طراحی و توسعه جنگ‌افزارهای سایبری توسط یک آژانس دولتی است.

به نوشته نشریه « اشپیگل »، کابینه آلمان قرار است روز چهارشنبه درباره راه‌اندازی «آژانس نوآوری امنیت سایبری» با هدف تقویت امنیت سایبری در داخل و خارج از آلمان تصمیم‌گیری کند.

این آژانس علاوه بر به کارگیری فناوری‌های دفاعی، به سمت طراحی و توسعه فناوری‌ها و ابزارهای تهاجمی سایبری هم حرکت خواهد کرد. در حال حاضر آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی آلمان برای تأمین سایبری این کشور بر ابزارهای گرانقیمت خریداری‌شده از بازار آزاد متکی هستند.

بر اساس پیش‌نویس این طرح، این آژانس داخلی دولت آلمان باید اطمینان حاصل کند که برلین به جای اتکا به خرید ابزار، خود به نیرویی پیشتاز در عرصه فناوری‌های دفاع سایبری بدل شود.

یک ارزیابی محرمانه ارتش آلمان تحقیقات دولتی در زمینه امنیت سایبری برای «زنده ماندن در نبرد دیجیتال» ضروری است که با ارتقاء «امنیت کشور» کمک می‌کند.

از همین رو وزارت دفاع آلمان قصد دارد برای انجام تحقیق و توسعه در زمینه امنیت و جنگ سایبری، در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ حدود ۵۰ میلیون یورو هزینه کند.

اشپیگل نوشته آلمان با پیشبرد برنامه جنگ سایبری در ردیف حکومت‌هایی مانند آمریکا و اسرائیل قرار می‌گیرد که پیش از این برنامه‌هایی برای ساخت فناوری‌های اختلال‌زای سایبری پیش برده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .