تبیان، دستیار زندگی

عکس/

تظاهرات در «شارلوتسویل» در سالگرد حمله مرگبار یک «سفید برترپندار»

دانشجویان و فعالان آمریکایی روز شنبه در سالگرد تجمع «سفیدبرترپندارها» در «شارلوتسویل» که ۲۱ کشته و زخمی بر جا گذاشت، در این شهر تجمع اعتراضی ترتیب دادند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تظاهرات در «شارلوتسویل» در سالگرد حمله مرگبار یک «سفید برترپندار»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به موازات اعمال وضعیت اضطراری در شارلوتسویل آمریکا در سالگرد حمله مرگبار یک سفیدبرتر پندار در این شهر، معترضان به نژادپرستی در این شهر تجمع کردند. این تجمع در سایه سنگین نیروهای امنیتی و پلیس برگزار شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این تجمع که با شرکت صدها دانشجو و فعال چپگرا برگزار شد، در عمل به تجمع اعتراضی علیه پلیس تبدیل شد.

معترضان با سر دادن شعارهایی علیه مواضع نیروهای پلیس شارلوتسویل، آنها را به همراهی با گروه‌های نژادپرست و «سفیدبرتر پندار» متهم کردند.

از نظر تظاهرات‌کنندگان حضور پرتعداد پلیس در تجمع آنها شارلوتسویل و قیاس آن با حضور ناچیز آنها در تجمع سال گذشته سفیدبرترپندارها نشان از همراهی نیروهای امینتی با نژادپرستان است.

در یکی از مناطق تجمع معترضان در شارلوتسویل، ده‌ها افسر و مامور پلیس ضد شورش با تجیهزات مقابله با شورش، خود را برای تجمع اعتراضی آماده کرده بودند.

چند تن از معترضان خطاب به نیروهای ضد شورش گفتند: «چرا شما تجهیزات ضد شورش به تن کردید؟ اینجا فقط تظاهرات است و شورشی در کار نیست».

بنا بر گزارش رویترز، تجمع اعتراضی در شارلوتسویل بدون درگیری خاصی به اتمام رسید، اما ادامه حضور صدها نیروی پلیس در مناطق مختلف، جو سنگینی امنیتی در این شهر ایجاد کرده بود.

سال گذشته شهر شارلوتسویل صحنه درگیری‌ خونین نژادپرستان و مخالفان آنها بود. در جریان آن درگیری‌ها، یک سفیدبرترپندار شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان را با خودرو زیر گرفت. بر اثر آن حادثه یک نفر کشته و ۲۰ تن زخمی شدند.

مقام‌های شارلوتسویل، رسانه‌ها و حتی فرماندار وقت ویرجینیا در آن زمان ترامپ و «سیاست‌های نژادپرستانه» او را عامل این حادثه معرفی کرده بودند.

انتهای پیام/ق

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .