تبیان، دستیار زندگی
نایب رییس فدراسیون تكواندو، از معرفی دو ملی‌پوش بانوان ایران، برای حضور در مسابقات كسب سهمیه‌ی المپیك، در منچستر انگلستان، خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکواندو کاران ایرانی به دنبال سهمیه المپیک

تکواندو کاران  بانوان درتلاش برای رزرو بلیط پکن

نایب رییس فدراسیون تكواندو، از معرفی دو ملی‌پوش بانوان ایران، برای حضور در مسابقات كسب سهمیه‌ی المپیك، در منچستر انگلستان، خبر داد.

الهه عرب عامری  اظهار كرد: چهار تكواندوكار به بازی‌های دانشجویان جهان اعزام می‌كنیم كه از بین این چهار ملی‌پوش، حضور سارا خوش جمال فكری در انتخابی المپیك قطعی شده و از بین مهروز ساعی و شهره خلج‌زاده، به عنوان دو ملی‌پوش رده سنگین وزن، ساعی به دلیل سوابق بهتر، از شانس به مراتب بالاتری برای معرفی به رقابت‌های انتخابی المپیك برخوردار خواهد بود كه به احتمال فراوان، ساعی را به عنوان دومین تكواندوكا، معرفی خواهیم كرد.

وی درباره‌ی لغو اردوی یك ماهه تكواندوی بانوان در كره‌ی جنوبی، خاطر نشان كرد: مربی كره‌ای بانوان اعلام كرد، از 27 تیر تا یك ماه، آماده پذیرش تیم ملی بانوان ایران است، ولی به دلیل تداخل این اردو و مسابقات دانشجویان جهان، درخواست كردیم تا زمان این اردوی یك ماهه، تغییر كند كه مربی كره‌ای موافقت نكرد. در مقابل، فدراسیون تكواندوی ایران، در نامه‌ای خطاب به دكتر چوی، رییس WTF درخواست معرفی مربی دیگری را ارایه كرده است. ما نیز كماكان در انتظار پاسخ فدراسیون جهانی تكواندو هستیم.

عرب عامری در پاسخ به این سوال كه چرا فدراسیون از مربیان تكواندوی تیم‌های برتر اروپایی، دعوت به همكاری نمی‌كند به ایسنا گفت: علاوه بر كره، با مربیان تیم‌هایی مانند اسپانیا هم صحبت كرده‌ایم كه به دلیل قرارداد با تیم ملی كشورشان، حاضر به عقد قرارداد با فدراسیون تكواندوی ایران نشدند.

نایب رییس فدراسیون تكواندو در پایان یادآور شد: در حال حاضر، 17 داور بین‌المللی تكواندوی بانوان، در ایران حضور دارند و فدراسیون، در بحث اعزام به دوره‌های مربیگری و داوری بین‌المللی، توجه ویژه‌ای نسبت به بانوان دارد.