تبیان، دستیار زندگی
به گزارش ایسنا، این خانه در یكی از محلات جنوب تهران واقع شده و همانند بسیاری از خانه‌های بزرگ قدیمی، اتاق‌های تو در تویی دور تا دور و حوض مستطیلی در وسط خانه، مكان اصلی این سریال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه‌ای قدیمی و قدری شیك برای سریال رمضان

خانه‌ای قدیمی و قدری شیك برای سریال رمضان

نـگاهی به «نـقشی بر زندگی» هنگام تصویربرداری

تصویربرداری مجموعه‌ی «نقشی برزندگی» در خانه‌ای قدیمی ادامه دارد و بیش از یك سوم سریال به تصویر كشیده شده است.

به گزارش ایسنا، این خانه در یكی از محلات جنوب تهران واقع شده و همانند بسیاری از خانه‌های بزرگ قدیمی، اتاق‌های تو در تویی دور تا دور و حوض مستطیلی در وسط خانه، مكان اصلی این سریال (خانه افشاری با بازی رضا بابك) شده است.

تصویربرداری حیاط خانه در شرایطی انجام می‌شود كه به خاطر نور زیاد، حیاط با پارچه‌های سفید مسقف شده است.

صحنه این سریال در هفته گذشته حاكی است كه رضا بابك، مهتاج نجومی(عالم خانم) و شروین رفیعیان (مادر پگاه) مقابل دوربین رفتند و سكانس آن روز پس از حدود چهار برداشت ضبط شد.

خانه‌ای قدیمی و قدری شیك برای سریال رمضان

ملیكا ناظری كودك این سریال است كه در بیست‌ویكمین جشنواره فیلم‌های كودكان و نوجوانان برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر كودك شده است. ملیكا 6 سال دارد و از 4 سالگی بازی می‌كند و «پای پیاده» نخستین سریال او بوده است. به گفته‌ی خواهرش، «نقشی بر زندگی» پانزدهمین كار تصویری ملیكا است.

سكانس دیگر این روز با بازی برزو ارجمند ، آناهیتا همتی (مریم ) و یوسف تیموری(ایاز) همراه بود.

پس از چند بار تمرین ، تصویر برداری آغاز می شود. یك بار به علت زنگ زدن گوشی یكی از عوامل و بار دیگر به دلیل تمام شدن باتری دستگاه صدابرداری كات داده می‌شود. در نهایت پس از حدود شش برداشت این سكانس هم ضبط می‌شود.

بهروز مفید، تهیه‌كننده‌ی نقشی بر زندگی درباره روند تولیدی این سریال می‌گوید: تاكنون حدود 230 دقیقه از نقشی بر زندگی تصویر برداری شده و 140دقیقه از آن را تدوین شده است. وی با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده در خانه اظهار می‌كند این منزل قدیمی در ابتدا به این شكل نبود و یك ماه صرف دكور ساخت در آن كردیم .

خانه‌ای قدیمی و قدری شیك برای سریال رمضان

گروه ساخت دكور به مدیریت حسین عالی‌نژاد هم‌چنان در حال دكور سازی هستند. آن‌ها در محوطه ورودی خانه كه از حیاط اصلی جداست در حال ساخت دكورهای محل زندگی غرتی با بازی محسن قاضی مرادی و بهمن ( با ایفاگری ابوالفضل پور عرب) از همسایگان خانواده افشاری هستند تا در روزهای آینده و عوامل ساخت نقشی بر زندگی به اتفاقات زندگی خصوصی این دو را به تصویر بكشند و در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

تهیه‌كننده درباره‌ی خانه‌ی افشاری (با بازی رضا بابك) می‌گوید: نخستین بار است كه در این منزل تصویربرداری می‌شود. این محل در عین حال كه سنتی است، قدری هم شیك است. البته خانه‌ی نقش افشاری در ابتدا به شكل كنونی نبود و حدود یك ماه صرف دكورسازی در آن شد.

وی می‌افزاید: آجرهای حیاط این خانه از یونولیت ساخته شده است. علاوه بر آن برخی از قسمت‌های خانه فرو ریخته شده بود كه دكورسازی شد.

مفید درباره‌ی «لوكیشن»های دیگر «نقشی بر زندگی» می‌گوید: در شهرك چشمه چهار یا پنج لوكیشن داریم. علاوه بر آن در چند خانه‌ی دیگر نیز تصویربرداری می‌كنیم.

خانه‌ای قدیمی و قدری شیك برای سریال رمضان

«نقشی بر زندگی» برای پخش از شبكه سه در ماه رمضان ساخته می‌شود.

كارگردان آن علی عبدالعلی‌زاده است و برخی از عوامل ساخت آن عبارتند از: تهیه كننده بهروز مفید، طراح صحنه و لباس: حسین عالی نژاد، مدیر تصویر برداری: هوشنگ غفوری، طراح چهره پردازی: آرمین اسماعیلی ، صدابردار: بهروز عابدینی ، منشی صحنه: آرزو نیكپور و دستیار اول كارگردان و برنامه ریز: فرشاد ارج

در «نقشی بر زندگی»، می‌بینیم كه زن و شوهری بازنشسته، صاحب پول هنگفتی می‌شوند و همین امر موجب بروز اتفاقاتی می شود.