تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسین صفارهرندی كه عصر روز چهارشنبه ـ چهارم مرداد ماه ـ در سخنانی داشتن روح‌ بسیجی و قراردادن آن به‌عنوان سرلوحه كار را به‌عنوان مهمترین نكات ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سازمان "بسیج هنرمندان" آغاز به‌كار كرد

صفارهرندی

صفارهرندی: خیلی از هنرمندان نان، رازآلوده بودن فن‌شان را می‌خورند

اولین جلسه هیات‌امنای سازمان بسیج هنرمندان با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و فرمانده نیروی مقاومت بسیج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسین صفارهرندی كه عصر روز چهارشنبه ـ چهارم مرداد ماه ـ در سخنانی داشتن روح‌ بسیجی و قراردادن آن به‌عنوان سرلوحه كار را به‌عنوان مهمترین نكات برشمرده و افزود: باید خصوصیات و امتیازاتی كه بر اثر ورود بسیجی نصیب نظام شده است را در نظر بگیریم و آنها را به عنوان شاخص‌هایی در بسیج هنرمندان درنظر بگیریم تا در ادامه مسایل زیادی به طبع آن داشته باشیم.

وی افزود: اگر اینها نباشد می‌بینیم شكل داریم، اما داخل آن بسیجی نداریم و این كدها باید در سازمان‌سازی لحاظ شود و درغیر اینصورت خروجی مناسبی نخواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر این كه باید موضوع تخصصی فرهنگ وهنر را از كنج‌های افراد حرفه‌ای خاص، خارج كنیم و در جامعه پخش كرد، ادامه داد: خیلی از هنرمندان نان‌ رازآلوده بودن فن‌شان را می‌خورند كه این رازآلودگی و سحرآمیزی بودن هنر با ورود بسیجی‌گونه به عرصه هنر ذوب می‌شود.

صفار هرندی با بیان این كه برای سازمان بسیج دانشجویی باید چیزی جدی‌تر از سامان‌های دیگر بسیج حساب باز كنید، اظهار داشت: باید تمام بضاعت فرهنگی خودمان را در آنجا قرار دهیم تا پشتوانه‌ای اندازه حضور ملت داشته باشد. تفكر بسیجی باید سایه خودش را بر همه كشور بی‌اندازد واین همه نیروی مستعد را وارد هنر كند.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی مقاومت بسیج هم با بیان این كه حركت هنرمندان در بسیج از قبل آغاز شده وامروز شاهد حركت تكمیلی آن هستیم، گفت: هنرمندان ما ریشه در هویت ملی و دینی دارند و از

زمینه‌های خوبی بهره می‌برند، اما اینها به صورت جزایر جدا از هم حركت می‌كنند و انسجامی با هم ندارند.

سردار حجازی افزود: ما می‌توانیم با بسیج هنرمندان این هماهنگی را برقرار كنیم و اگر موضوعی طرح شود كه به آن پرداخته شود، در زمینه‌های مختلف همه با هم به آن بپردازند و این كار جمعی سازمان یافته حتما تاثیر چند برابری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی وظیفه بسیج هنرمندان را ایجاد انسجام فكری در عمل و صحنه تولید دانست وادامه داد: یكی دیگر ازوظایف ما این است كه افراد با استعداد را شناسایی كنیم ودستشان را بگیریم تا ارتقا پیدا كنند، خیلی‌ها هم هستند كه ممكن است بر اثر ناملایمات از جمع نیروهای انقلاب بریده باشند كه باید آنها را پیدا كرد و برگرداند، روح هنرمندان لطیف است و باید دلجویی كرد و دستشان را گرفت.

سردار حجازی با بیان این كه عده‌ای هم هستند كه فرهنگ وارداتی آنها را در چنبره خودشان قرار داده و باعث شده گیرنده‌هایشان به سمت غرب برود، گفت: اینها افرادی هستند كه غافل شده‌اند و با صحبت

می‌توان آنها را برگرداند، كسانی كه عملشان با اعتقادشان فرق دارد و باید كاری كرد تا رگه‌های اعتقادی هم در كارشان بیاید بنابراین این سازمان می تواند احیا كننده هویت و حركت‌های دینی ما باشد.

محمد رضا جعفری جلوه معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مجتبی رحماندوست، محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر و خلیل عمرانی شاعر ازجمله اعضا حاضر در این جلسه بودند كه نكاتی را مطرح كردند.

در ابتدای جلسه نیز دكتر قنادیان رئیس سازمان بسیج هنرمندان توضیحاتی را در خصوص اقدامات انجام شده در راه اندازی سازمان و ماموریت ها، راهبردها و رویكردهای آن ارایه كرد.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط :

مقابله با «ناتوی فرهنگی» بوسیله بسیج فرهنگی

صفارهرندی:قانونمند كردن محیط مجازی یك آرمان است.

نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت بیان دستاوردهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی برگزار شد