تبیان، دستیار زندگی

مثلث طلایی در زندگی زوج‌های جوان را بشناسید

طاهره فیضیان روان شناس درباره مولفه های تاثیرگذار در زندگی مشترک زوج های جوان گفت: در روابط زناشویی، سه اصل بسیار مهم عشق ، احترام و اعتماد وجود دارد که ایجاد خلل در هر یک از اضلاع این مثلث طلایی، می تواند تنش هایی را در روابط زوج ها ایجاد کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زوج های جوان، زندگی مشترک، روابط اجتماعی، تعهد، خانواده ایرانی، جوان و ازدواج
وی افزود: احترام و ارزش گذاشتن به یکدیگر از مهم ترین اصول یک رابطه است، رعایت ادب در صحبت کردن، رفتار موقر با یکدیگر به ویژه در جمع و استفاده از کلمات و الفاظ مناسب و محترمانه باعث افزایش عشق و علاقه زوجین به یکدیگر می شود.
این کارشناس ادامه داد: اعتماد به یکدیگر و اطمینان خاطر از تعهد همسر نیز تاثیر شگرفی در دوام زندگی مشترک دارد و باعث آرامش و فراغ بال طرفین می شود، مراقبت از روابط اجتماعی و وفاداری به همسر از عوامل مهم تحکیم بنیان خانواده هستند.
فیضیان ادامه داد: عشق و علاقه 2 طرفه، مهم ترین مولفه و جزء لاینفک یک رابطه موفق است، لذت بردن از در کنار هم بودن، دلبستگی عاطفی، جاذبه و کشش روحی به هم، موجب نزدیکتر شدن زوج ها به یکدیگر و احساس همبستگی موجب دوام رابطه می شود که البته برای حفظ شادابی و طراوت زندگی باید مهارت هایی را فرا گرفته و آنها را به کار گیریم.
منبع : باشگاه خبرنگاران
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.