تبیان، دستیار زندگی
این مدیر دوبلاژ در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر اظهار كرد: چهار روز صرف دوبله‌ی این فیلم ایرانی شده است كه برخی از سكانس‌های آن به شیوه‌ی «اینكاسترو» كار شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهرام زند فیلم «ستاره‌ی سهیل» را دوبله كرد

بهرام زند فیلم «ستاره‌ی سهیل» را دوبله كرد

با صدای احمد رسول‌زاده، فهمیه راستكار و 28 صداپیشه دیگر

بهرام زند فیلم «ستاره‌ی سهیل» را دوبله كرد

با صدای احمد رسول‌زاده و فهمیه راستكار، بهرام زند فیلم تلویزیونی «ستاره‌ی سهیل» را دوبله كرد.

این مدیر دوبلاژ در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر اظهار كرد: چهار روز صرف دوبله‌ی این فیلم ایرانی شده است كه برخی از سكانس‌های آن به شیوه‌ی «اینكاسترو» كار شد.

وی درباره‌ی زمان صرف شده روی دیالوگ‌ها گفت: به علت تصمیم برای دوبله‌ی این فیلم، برخی هنرپیشگان وسواس كافی را برای بیان دیالوگ‌های خود هنگام تصویربرداری به خرج نداده بودند، بنابراین زمان بیشتری برای طی فرایند و دوبله‌ی اثر صرف شد.

زند در پایان با بیان این كه 30 گوینده در «ستاره سهیل» صداپیشگی می‌كنند اظهار كرد: از میان هنرپیشگان داریوش ارجمند و بهزاد فراهانی به جای نقش‌های خود (باذان وابوسیره) صحبت می‌كنند، میرطاهر مظلومی كه خود دوبلور است به جای نقش (حارث) حرف می‌زند. احمد رسول‌زاده، فهمیه راستكار، منوچهر اسماعیلی، ناصر نظامی، اكبر منانی، جواد پزشكیان، مینو غزنوی، ولی‌الله مومنی، ناصر احمدی، مهدی آرین‌نژاد، شهروز ملك‌آرایی، خسرو شمشیرگران، شوكت حجت، كتایون اعظمی، نگین كیانفر، امیر حكیمی، اشكبوس، سوهانی، سحر اطلسی، امیر جوشقانی، شایان شامبیاتی و امیر عطرچی از جمله گویندگان «ستاره سهیل» هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) «ستاره‌ی سهیل» را امیر قویدل برای پخش از شبكه‌ی جهانی صحر ساخته است و برخی از عوامل ساخت آن عبارتند از:

تهیه‌كننده: اكبر تحویلیان، نویسنده: محمود حدسنی، منشی صحنه: سحر غمخوار، طراح صحنه و لباس: مهران یوسف زاده، طراح چهره‌پردازی: محسن موسوی، صداگذار: مرتضی دهنوی، مدیر تصویربرداری:‌علیرضا داد تقوی و مازیار پرتو، مدیر تولید: فرزاد پاك، تدوینگر: راما قویدل، آهنگساز: فواد حجازی، خواننده: محمد اصفهانی، بازیگران: داریوش ارجمند در نقش (بازان)، اكبر عبدی (جبیر)، بهزاد فراهانی

(ابوسیره)، نیكو خردمند (مادر اویس)، پرویز پورحسینی (سلمان فارسی)، چنگیز وثوقی (ابن اخنس)، محمود رضا قدیریان (اویس قرنی) و شبنم قلی‌خانی (سلمه).

داستان «ستاره سهیل» با ورود فرستادگان خسرو پرویز پادشاه ساسانی ایران به كاخ یمن آغاز می‌شود . فرستادگان خسروپرویز حامی پیامی برای «باذان» نماینده او در یمن هستند كسی كه حارث (میرطاهر مظلومی) - پادشاه یمن - نیز به اراده و حمایت او بر تخت نشسته است . پیام پادشاه ایران به باذان، گسیل داشتن دو تن از یلان سپاه او به مدینه برای واداشتن پیامبر اسلام (ص) به توبه از دعوی نبوت و نیز از دعوت شاه ایران به اسلام و در غیر این صورت به قتل رساندن اوست. در ادامه‌ی داستان نیز به زندگی اویس قرنی، صحابه‌ی عالیقدر پیامبر اسلام (ص) پرداخته می‌شود.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط :

صداهای ماندگار سینما، در

دوبله‌ی سینمایی «اتاق جنایت»

سایت اینترنتی دوبلورهای ایران گشایش یافت

همزمان با دوبله‌ی سینمایی «سارق»