تبیان، دستیار زندگی
هری پاتر و محفل ققنوس" با 8/100 میلیون دلار فروش در بیش از 58 کشور، برای دومین هفته پیایی پرفروشترین فلیم در سطح بین‌المللی شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هری پاتر" دوباره صدرنشین شد

هری پاتر

"هری پاتر" دوباره صدرنشین شد؛ گزارش فروش فیلم‌ها در بازار بین‌المللی

"هری پاتر و محفل ققنوس" با 8/100 میلیون دلار فروش در بیش از 58 کشور، برای دومین هفته پیایی پرفروشترین فلیم در سطح بین‌المللی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد پنجمین فیلم "هری پاتر" در کمتر از 12 روز در سطح بین المللی به فروشی حدود 3/351 میلیون دلار دست پیدا کرده و تا اینجای کار سی و دومین فیلم پرفروش دنیا در بازار خارج از آمریکاست. با احتساب فروش داخلی فیلم جدید پسر جادوگر، مجموع فروش این فیلم 558 میلیون دلار شده و فعلا در فهرست پرفروشترین فیلم های تاریخ در رده چهلم قرار دارد.

"محفل ققنوس" که هفته گذشته در اولین هفته اکران، رده سوم بهترین افتتاحیه های تاریخ سینما را به خود اختصاص داد، این هفته نیز با 8/100 میلیون دلار فروش دیگر سومین فیلم تاریخ سینما شد که در هفته دوم نمایش در سطح بین المللی نیز بیش از 100 میلیون دلار فروش داشته است. پیش از این "ماتریکس دوباره پرشده" سال 2003 در دومین هفته اکران 113 میلیون دلار فروخت و هفت هفته پیش نیز "دزدان دریایی کارائیب: در انتهای دنیا" به فروشی در حد 103 میلیون دلار دست پیدا کرد.

با شروع بسیار خوب فیلم "ترانسفورماتورها" در آمریکای لاتین و "آزاد زندگی کن یا سخت بمیر" در کره جنوبی، مجموع فروش سه فیلم پرفروش اول جدول حدود 155 میلیون دلار شد که بسیار بیشتر از موعد مشابه سال گذشته است که سه فیلم پرفروش هفته شامل "دزدان دریایی کارائیب: سینه مرد مرده"، "بازگشت سوپرمن" و "آن سوی پرچین" در کل 88 میلیون دلار فروختند. به لطف فیلم های پرفروش امسال مجموع فروش بین المللی فیلم ها تا اینجای کار 13 درصد بیشتر از سال پیش است.

"محفل ققنوس" با 6/18 میلیون دلار فروش در ژاپن در 951 سینما رکورد دومین "دزدان دریایی کارائیب" در این کشور را زد. با وجود توزیع "هری پاتر و قدیسان مرگ"، هفتمین و آخرین جلد از کتاب "هری پاتر" از روز شنبه، پنجمین فیلم "هری پاتر" در بریتانیا حدود 2/14 میلیون دلار فروخت. فروش این فیلم در آلمان و فرانسه نیز به ترتیب 9 و 6/8 میلیون دلار بود. "محفل ققنوس" در روسیه نیز شروعی خوب داشت و در نخستین هفته اکران هفت میلیون دلار فروخت. این فیلم از هفته آینده با رقیبی سخت به نام "فیلم سیمپسن ها" رو به رو می شود.

"ترانسفورماتورها" پارامونت نیز همچنان به عملکرد موفق خود در سطح بین المللی ادامه می دهد. این فیلم افسانه علمی با مضمون بیگانه هایی که خود را به شکل ماشین درآورده اند، در 4315 سینما در 42 کشور تقریبا 34 میلیون دلار فروش داشت که بیشترین میزان آن با 5/5 میلیون دلار در مکزیک بود. در حالی که فیلم تحسین شده مایکل بی هنوز در چهار بازار مطرح ژاپن، بریتانیا، آلمان و فرانسه اکران نشده، فروش بین المللی آن 192 و در سطح جهانی 455 میلیون دلار شده است.

"آزاد زندگی کن یا سخت بمیر" با بازی بروس ویلیس در 5500 سینما در 51 کشور تقریبا 23 میلیون دلار فروش داشت و مجموع فروش خود را به 155 میلیون دلار رساند. این فیلم هنوز در برزیل، ایتالیا و اسپانیا اکران نشده است. فروش بین المللی این فیلم که بیشتر به عنوان "جان سخت 4" شناخته می شود، تقریبا برابر با انتظارات استودیو فاکس بود، هر چند بسیار دور از ذهن است بتواند به مجموع فروش 260 میلیون دلاری "جان سخت انتقامجو"، فیلم قبلی این مجموعه برسد.

"شرک سوم"، دیگر فیلم تابستانی موفق پارامونت هنوز برای خانواده ها جذابیت دارد. فروش غول سبز این هفته در 54 کشور و در 4544 سینما حدود 6/10 میلیون دلار بود. مجموع فروش سومین شرک 4/381 میلیون دلار شده که فعلا 97 میلیون دلار کمتر از مجموع فروش خارجی "شرک 2" است.

موزیکال "اسپری مو" با بازی جان تراولتا همزمان با آمریکا در بریتانیا نیز اکران شد و در 350 سینما 1/4 میلیون دلار فروخت. "راتاتوی"، دیگر کارتون موفق تابستان امسال در 14 کشور و در 1972 سینما حدود 4/3 میلیون دلار فروش داشت تا مجموع فروش خارجی جدیدترین انیمیشن پیکسار حدود 2/37 میلیون دلار بشود. این فیلم از هفته آینده در ژاپن و کره جنوبی اکران می شود.

فیلم های "سیزده یار اوشن"، "دزدان دریایی کارائیب: در انتهای دنیا"، "چهار شگفت انگیز: ظهور موج سوار نقره ای" نیز در مجموع شش میلیون دلار دیگر به فروش کلی فیلم های هفته کمک کردند. فروش کلی "در انتهای دنیا" 4/639 میلیون دلار شده و احتمالا تا هفته بعد با شکستن رکورد 641 میلیون دلاری دومین "دزدان دریایی کارائیب" در سطح بین المللی، چهارمین فیلم پرفروش در بازار خارج از آمریکا لقب می گیرد.

منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط :

سینمای جهان ( فیلم هری پاتر )

هری پاتر و محفل ققنوس" کلید می‌خورد

موسیقی متن فیلم هری پاتر و سنگ جادو

قرار است هری پاتر بمیرد

سینمای جهان ( فیلم هری پاتر )

منتظر «هری پاتر و محفل ققنوس» باشید