تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: تیم ایران از نظر جهانی، فكری و كار گروهی بسیار بهتر شده است؛ اما، هیچ‌ وقت نمی‌توانیم بگوییم پایان كار فرا رسیده، چون همیشه كمبود وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات قهرمانی زنان آسیا

سرمربی تیم والیبال بانوان: تنها تیم خود را می‌شناسیم!

تیم ملی والیبال زنان ایران

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: تیم ایران از نظر جهانی، فكری و كار گروهی بسیار بهتر شده است؛ اما، هیچ‌ وقت نمی‌توانیم بگوییم پایان كار فرا رسیده، چون همیشه كمبود وجود دارد.

مینا فتحی در ارزیابی از وضعیت تیم و اردوهای آماده‌سازی این تیم اظهار كرد: ما پیشگامان والیبال بانوان ایران هستیم و بی‌تردید موفقیت ما منجر به توسعه این رشته می‌شود. همان طور كه عدم موفقیت این تیم باعث تخریب و نابودی والیبال زنان می‌شود. بنابراین باید بگوییم هدف ما یك هدف كاملا استثنایی است؛ آن چیزی نیست جز كسب پیروزی.

وی در خصوص اهداف خود و بازیكنانش از حضور در مسابقات آسیایی تایلند خاطرنشان كرد: ما موفقیت را برای تیم تعریف كرده‌ایم. هدف ما در شروع كار، حضورمان است و بعد از آن ارایه كاری در حد معقول و شایسته. تیمی كه قرار است بعد از 30 سال، برای اولین بار آن هم در شرایطی كاملا متفاوت به مصاف حریفان برود، بدیهی است كه در ابتدای امر ناهمواری‌ها و مشكلاتی وجود داشت باشد؛اما، مهم این است كه ما مثل سربازهای خط مقدم جبهه هستیم كه هیچ چیز برای آن‌ها سخت و دشوار نیست. برای مثال موضوع پوشش برای بازیكنان ما به خوبی حل شده است؛ خوشبختانه بازیكنان در رابطه با لباس‌های طراحی شده حتی حرف هم نمی‌زنند، چرا كه پذیرفته‌اند برای رسیدن به اهدافشان باید هر سختی را تحمل كنند.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان مهم‌ترین نگرانی خود را به عدم شناخت از حریفان آسیایی مرتبط دانست و گفت: بارها اعلام كرده‌ام، شناخت ما تنها به تیم خودمان خلاصه می‌شود. در شرایطی قرار داریم كه از هیچ یك از حریفانمان شناختی نداریم.در مورد تیم خودمان هم باید بگویم، تیم ارمنستان به عنوان یك حریف تداركاتی به تهران آمد كه برای ما درس و تجربه‌ی خوبی بود. هم‌اكنون هم در انتظار تیم مراكش هستیم تا در مدت 5 روز حضور آن‌ها چند دیدار دوستانه هم با آن‌ها داشته باشیم.

فتحی در رابطه با احتمال دعوت از بازیكنان جدید به این اردو تصریح كرد: مطمئنم در گوشه و كنار مملكتمان بازیكنی نیست كه از قلم افتاده باشد. چرا كه با ارزیابی‌های صورت گرفته و هم‌فكری‌هایی كه من به اتفاق همكارانم داشته‌ام، اجازه نداده‌ام تا حق هیچ بازیكن واجد شرایطی تضعیف شود.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در سال 1964 به همراه تیمش به مدال برنز بازی‌های آسیایی تایلند دست یافته است.

در ادامه، نیلوفر رشیدی، بازیكن تیم والیبال بانوان ایران نیز در مورد شرایط این تیم گفت: وضعیت برای ما نسبت به تیم باشگاهی‌مان تغییر كرده است. ما در سالن والیبال آزادی در نوبت‌های صبح وعصر كار برنامه‌ریزی شده و بیش‌تری را پیش رو داریم. در ابتدای كار،‌ تمرین این‌گونه برای ما سخت بود؛اما، رفته رفته به انجام تمرینات بیش‌تر عادت كردیم و در حال حاضر احساس می‌كنم وضعیت بهتری داریم.

وی برگزاری دیدارهای تداركاتی با تیم‌های قدرتمند زنان را مهم‌ترین نیاز حال حاضر تیم والیبال بانوان ایران دانست و افزود: ما با تیم والیبال زنان ارمنستان بازی تداركاتی برگزار كردیم و قرار است تیم زنان مراكش هم به تهران بیاید كه برای ما خیلی موثر است؛ اما، بی‌تردید بازی با تیم‌هایی برای ما ارزشمند است كه بتوانیم در كنار آن‌ها به نقاط ضعف و قوتمان پی ببریم.

رشیدی لباس‌های طراحی شده را برای حضور بانوان در میادین بین‌المللی را كم نقص دانست و خاطرنشان كرد: ایرادهای جزیی در نوع این پوشش وجود دارد كه البته ما با كار بیش‌تر سعی می‌كنیم قدرتمندی خود را تا بالاترین حد ممكن افزایش دهیم.

سمیه شیرازی دیگر بازیكن قدرتی تیم ملی والیبال بانوان موقعیت كنونی را بهترین موقعیت ممكن برای ارائه توانمندی زنان ایران قلمداد می‌كند و به خبرنگار ایسنا می‌گوید: تلاش می‌كنیم تا با تمام قدرت در مسابقات آسیایی حضور پیدا كنیم و نشان بدهیم كه تیم‌های زنان مسلمان هم می‌توانند شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه كم تجربگی را مهم‌ترین ضعف تیم حاضر می‌داند و اضافه می‌كند: اعضای تیم والیبال بانوان تا كنون مسابقات برون مرزی نداشته‌اند و تا به حال هیچ تیم بزرگ خارجی را ندیده‌اند. با این حال ضمن تقدیر و تشكر از رییس فدراسیون والیبال به واسطه‌ی توجه به والیبال بانوان امیدوارم شرایطی فراهم شود تا تیم‌های خارجی بیش‌تری با تیم ایران بازی تداركاتی داشته باشند.