تبیان، دستیار زندگی

بارندگی در ارتفاعات/گرد و خاک در جنوب

سازمان هواشناسی اعلام کرده طی سه روز آینده در پاره ای از مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هواشناسی
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: طی سه روز آینده در بعضی ساعات در پاره ای از مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

احد وظیفه افزود: بعدازظهر امروز در شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر پیش بینی می شود که در مناطق شرقی هرمزگان و جنوب سیستان با رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در پاره ای از مناطق شرق و جنوب شرق به ویژه در منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی میش ود که وقوع پدیده گرد و خاک برای استا های های واقع رد جنوب غرب نیز دور از انتظار نیست.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به تشکیل توده گرد و خاک در کشورهای شرق خلیج فارس و کشور عمان و هدایت آن به سوی کشور ما، آسمان نواحی شرق خلیج فارس و جزایر آن، هرمزگان، قسمت هایی از بوشهر و سواحل دریای عمان روزهای یکشنبه و دوشنبه غبارآلود پیش بینی می شود.

هوای تهران امروز صاف تا کمی ابری پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت به ترتیب ۳۷ و ۲۷ درجه سانتیگراد اعلام شده است.
منبع: مهر