تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تمام مسوولیت شكست مقابل كره جنوبی را بر عهده‌ می‌گیرم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه‌نویی: شکست را بر عهده می گیریم

برخی از بازیكنان از زدن پنالتی انصراف دادند

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تمام مسوولیت شكست مقابل كره جنوبی را بر عهده‌ می‌گیرم.

امیر قلعه‌نویی پس از شكست ایران مقابل كره جنوبی، در نشست خبری به خبرنگاران گفت: این پیروزی را به اعضای تیم ملی كره تبریك می‌گویم. از بازیكنان خود نیز تشكر می‌كنم؛ چرا كه تمام تلاش خود را برای پیروزی در این دیدار به كار گرفتند. آنها تمام خواسته‌های من را به طور كامل در زمین اجرا كردند اما، ما بدشانس بودیم كه نتوانستیم از سد حریف خود بگذریم.

وی ادامه داد: حریف در 120 دقیقه بازی فشار چندانی را بر روی دروازه‌ی ما وارد نكرد. در طول بازی، تنها چند بار كره‌ای‌ها صاحب موقعیت شدند و رودباریان وادار به واكنش شد. این در حالی است كه ما موقعیت‌های زیادی داشتیم و در بسیاری از دقایق بازی، حاكم زمین بودیم. متاسفانه در زدن ضربات پنالتی بدشانس بودیم و از دور رقابت‌ها كنار رفتیم.

قلعه‌نویی تصریح كرد: اگر كسی مقصر باشد آن فرد امیر قلعه‌نویی است. تمام مسوولیت این شكست را بر عهده می‌گیرم؛ چرا كه بازیكنانم با تمام توان بازی كردند.

وی درباره‌ی تعویض وحید هاشمیان اظهار كرد: از آن‌جا كه هاشمیان به دلیل دوندگی فراوان خسته شده بود، ترجیح دادیم تا او را از زمین بیرون كشیده و مهاجم دیگری را جایگزین وی كنیم. هدف ما از این تعویض این بود كه بتوانیم بازی هجومی‌تری را به نمایش گذاشته و از فرصت‌ها بهتر استفاده كنیم.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی

قلعه‌نویی درباره‌ی انتخاب پنالتی‌زنان تیم ملی در این دیدار گفت: ما در تمرینات، پنالتی‌زنان را انتخاب كرده بودیم. هنگامی كه بازی به پایان رسید، از چند بازیكن بزرگ تیم پرسیدم كه پنالتی می‌زنند یا نه؟ برخی از آنها از زدن پنالتی انصراف دادند. وقتی بازیكنی از زدن پنالتی انصراف می‌دهد نباید این كار را به او محول كرد. رسول خطیبی هم در تمرینات بسیار خوب پنالتی زده بود اما متاسفانه پنالتی او به گل تبدیل نشد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا بهتر نبود طالب‌لو را زودتر به زمین می‌فرستادید؟ گفت: طالب‌لو قبل از بازی می‌دانست كه اگر بازی به ضربات پنالتی كشیده شود باید درون دروازه بایستد. 20 دقیقه پیش از پایان بازی، وحید تمرینات خود را آغاز كرده بود. اما می‌دانستیم كه اگر این كار جلوی چشمان رودباریان انجام شود، او روحیه‌اش را از دست خواهد داد. طالب‌لو در تمرینات عملكرد خوبی در ضربات پنالتی داشت و به همین دلیل از او استفاده كردیم. در این دیدار نیز وحید یك پنالتی را گرفت و حتی می‌توانست پنالتی دیگری را نیز بگیرد اما این‌طور نشد.

قلعه‌نویی درباره‌ی این‌كه چرا بازیكن دیگری را به زمین نفرستادید؟ گفت: وقتی كه ما حاكم زمین بودیم دلیلی نداشت كه چنین تعویضی انجام دهم. بازیكنان عملكرد خوبی در این دیدار داشته و صاحب توپ و میدان بودند.

سرمربی تیم ملی درباره‌ی آینده‌ی خود گفت: زمانی كه به ایران بازگشتم، در این‌باره تصمیم‌گیری خواهم كرد. بازیكنان خود را ستایش می‌كنم؛ چرا كه تا آخرین لحظه برای پیروزی جنگیدند. آنها تمام وظایف خود را به طور كامل انجام دادند و از همگی آنها رضایت كامل دارم. از رسانه‌ها و مطبوعات می‌خواهم اگر قصد انتقاد دارند نوك قلمشان را به سوی من گرفته و تنها از عملكرد من انتقاد كنند. بازیكنان وظایف خود را كامل انجام دادند.

مطالب مرتبط :

پیم فربیك: روز دشواری برابر ایران داشتیم