تبیان، دستیار زندگی
آیت الله عبدالكریم حق‌شناس از زمره‌ی این فرهیختگان است كه در سالیان دور در تهران چشم به جهان گشود و زندگی پرفراز و نشیبی را در راه درك و تبلیغ آموزه‌های دینی آغاز كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به بهانه‌ی عروج آیت حق و حق شناسی

آیت الله حق شناس

نگاهی به زندگی آیت الله حق شناس

با عرض تسلیت به حضور كاربران محترم تبیان به مناسبت رحلت این دانشمند بزرگ علم و ایمان، گوشه‌ای از زندگی‌نامه‌ی آن بزرگوار را برایتان می‌آوریم.

گلشن تاریخ پر افتخار ایران اسلامی همواره حضور صاحب‌دلان آگاه و دانشوران پاك نهاد را به خود دیده و از گستره آسمان علم و عرفان آنان استفاده كرده است.

آیت الله عبدالكریم حق‌شناس از زمره‌ی این فرهیختگان است كه در سالیان دور در تهران چشم به جهان گشود و زندگی پرفراز و نشیبی را در راه درك و تبلیغ آموزه‌های دینی آغاز كرد.

وی با هوش سرشار و استعداد فراوان خود در حوزه علمیه تهران با بهره‌مندی از محضر اساتید بزرگی همچون آیت‌الله میر سید علی حایری، میرزا طاهر تنكابنی و آیت‌الله محمد حسین زاهد در اندك زمانی پله‌های رشد را پشت سر گذاشت و با شوق فراوان از زلال معارف عرفانی آیت‌الله شاه‌آبادی بهره برد.

پس از چندی این عالم فرزانه به شهر علم و ایمان، قم رهسپار شد و در راه رسیدن به درجه اجتهاد از دروس پربار آیت‌‌الله سید محمد حجت، حضرت آیت‌الله بروجردی و آیت‌الله سید محمد تقی خوانساری و درس فلسفه امام خمینی (ره) بهره‌های فراوان گرفت و موفق به دریافت اجازه اجتهاد از اساتید گران‌قدری مانند حضرات‌ آیات‌ سید ابوالقاسم موسوی خوئی، سید محمد حجت كوه كمره‌ای، محمد علی شاه‌آبادی، سید احمد زنجانی، شیخ ابوالقاسم اصفهانی، شیخ عبدالنبی عراقی، سید محمد حسین بروجردی، سید محمد تقی خوانساری شد.

آیت الله حق شناس

آیت‌الله حق شناس پس از دریافت اجازه اجتهاد به پیشنهاد حضرت آیت‌الله بروجردی به تهران هجرت كرد تا جوانان تشنه علم و معرفت این دیار را از چشمه‌سار زلال معارف الاهی سیراب كند.

وی در تهران تدریس علوم مختلف نقلی و عقلی را سرمشق خود قرار داد و سال‌ها در مدرسه سپهسالار قدیم، وظیفه عمل به وقفنامه آن را به عهده گرفت.

طلاب مدرسه فیلسوف الدوله و نمازگزاران مسجد امین الدوله تهران سال‌ها از درس اخلاق عملی این عالم فرزانه بهره‌مند شدند.

مدرسه علمیه این عالم فرزانه هم‌اكنون پذیرای جوانان پاك و جویندگان راستین معرفت است.

برگرفته از : خبرگزاری رسا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.