تبیان، دستیار زندگی
امروز (شنبه) از دانشور داشت، دكتر عبدی - پزشك معالج او - در توضیحی گفت: بیمار روز پنج‌شنبه در حالت كما به بیمارستان منتقل شد؛ اما در حال حاضر در كما نیست. كمی بهتر شده؛ ولی خوب هم نیست و با كمك ماسك اكسیژن ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیمین دانشور تحت مراقبت‌های ویژه

سیمین دانشور تحت مراقبت‌های ویژه

سیمین دانشور در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان بستری است.

بانوی داستان ایران از روز پنج‌شنبه 28 تیرماه به بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان پارس تهران منتقل شده است.

امروز (شنبه) از دانشور داشت، دكتر عبدی - پزشك معالج او - در توضیحی گفت: بیمار روز پنج‌شنبه در حالت كما به بیمارستان منتقل شد؛ اما در حال حاضر در كما نیست. كمی بهتر شده؛ ولی خوب هم نیست و با كمك ماسك اكسیژن تنفس می‌كند.

او عوارض ناشی از كهولت سن، و ناراحتی ریوی و كلیوی را از دلایل بستری شدن دانشور برشمرد.

سیمین دانشور - داستان‌نویس و مترجم - در هشتم اردیبهشت‌ماه سال 1300 در شیراز به‌دنیا آمد. در سال 1328 دكتری خود را در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران گرفت. یك سال بعد با جلال آل احمد ازدواج كرد و در سال 1331 برای مطالعه در رشته‌ی «زیبایی‌شناسی» در دانشگاه استنفورد، به آمریكا سفر كرد و دو سال بعد به ایران بازگشت.

اهالی قلم از سیمین دانشور دیدار كردند

جمعی از اهالی قلم امروز از سیمین دانشور در بستر بیماری ملاقات كردند.

سیمین دانشور تحت مراقبت‌های ویژه

كسانی چون: محسن پرویز - معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -، سیمین بهبهانی، سیدعلی صالحی، فریبرز رییس‌دانا، ‌جاهد جهانشاهی، میهن بهرامی، محمد متوسلانی - فیلم‌ساز -، كامران بزرگ‌نیا، مهین خدیوی و فرخنده حاجی‌زاده امروز (شنبه) در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان پارس حاضر شدند و از بانوی داستان ایران دیدار كردند.

پزشك معالج دانشور در توضیحی درباره‌ی وضعیت جسمانی او به ایسنا گفت: بیمار روز پنج‌شنبه در حالت كما به بیمارستان منتقل شد؛ اما در حال حاضر در كما نیست. كمی بهتر شده؛ ولی خوب هم نیست و با كمك ماسك اكسیژن تنفس می‌كند.

او عوارض ناشی از كهولت سن، و ناراحتی ریوی و كلیوی را از دلایل بستری شدن دانشور برشمرد.

گفتنی است امروز از ورود خبرنگاران و عكاسان به داخل بیمارستان محل بستری دانشور - تا حد امكان - جلوگیری شد.

ازجمله تألیف‌ها و ترجمه‌های دانشور عبارت‌اند از: «آتش خاموش» (‌1327)، «سرباز شكلاتی» برنارد شاو (1328)، «باغ آلبالو» و «دشمنان» از آنتوان چخوف (1331)،‌ «بئاتریس» از شنیتسلر و «رمز موفق زیستن» از دیل كارنگی (1332)، «كمدی انسانی» ویلیام سارویان و «داغ ننگ» از ناتانیل هارتون (1334)، «شهری چون بهشت» (1340)، «سووشون» (1348)، «بنال وطن» از آلن پیتون (1351)، «به كی سلام كنم؟» (1359)، «غروب جلال» (1360)، «ماه عسل آفتابی» (داستان‌های ملل مختلف) (1362)، «جزیره‌ی سرگردانی» (1372)، «شناخت و تحسین هنر» (مجموعه‌ی مقالات) (1375)، «از پرنده‌های مهاجر بپرس» (1376) و «ساربان سرگردان» (1380).

«كوه سرگردان» و مجموعه‌ی داستان «انتخاب» هم آثار هنوز منتشرنشده‌ی او هستند.

مطالب مرتبط:

سیمین دانشور اولین زن نویسنده ایران |

سیمین دانشور به دیدار مخاطبان هندی اش می رود

در آستانه‌ی ‌٨٥ سالگی بانوی داستان ایران

سیمین دانشور در آستانه‌ی 86سالگی