تبیان، دستیار زندگی
در نخستین دیدار مرحله‌ی یك چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا تیم‌های ژاپن و استرالیا در كشور ویتنام به مصاف یكدیگر رفتند كه در .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناکامی استرالیا در اولین تجربه آسیایی

صحنه ای از دیدار ژاپن - استرالیا

استرالیا در نخستین تجربه‌ی آسیایی‌اش ناكام ماند.

در نخستین دیدار مرحله‌ی یك چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا تیم‌های ژاپن و استرالیا در كشور ویتنام به مصاف یكدیگر رفتند كه در پایان تیم ژاپن موفق شد در ضربات پنالتی استرالیا را شكست دهد.

این دیدار كه در 120 دقیقه‌ی بازی با تساوی یك بر یك به پایان رسید، در نهایت با پیروزی 5 بر 4 ژاپن و صعود به نیمه نهایی جام ملت‌های 2007 همراه بود.

در نیمه‌ی نخست این بازی دو تیم با توجه به حساسیت بالای رقابت، بازی همراه با احتیاطی را به نمایش گذاشتند و تا لحظات پایانی نیمه‌ی نخست بیشتر به محك یكدیگر پرداختند. البته تیم ژاپن در این نیمه فرصت‌هایی برای گلزنی داشت كه آنها را از دست داد.

با آغاز نیمه‌ی دوم بار دیگر این تیم ژاپن بود كه توپ و میدان را در اختیار گرفت و فرصت‌هایی برای گلزنی نیز به دست آورد كه با توجه به استرس بازیكنان مهاجمان ژاپنی نتوانستند از این فرصت‌ها استفاده كنند.

پس از شروع تهاجمی ژاپن این استرالیا بود كه توانست خود را به دروازه‌ی تیم حریف نزدیك كند. با آمدن هری كیول به میدان استرالیا چهره‌ای تهاجمی‌تر به خود گرفت و در دقیقه‌ی هفتاد بازی "جان آلویسی" گل نخست را برای استرالیا به ثمر رساند. هنوز بازیكنان استرالیا در شادی این گل به سر می‌بردند كه در دقیقه‌ی 72 "تاكاهارا" با هوشیاری از اشتباه مدافع استرالیا استفاده كرد و گل تساوی را وارد دروازه‌ی استرالیا كرد.

ژاپن انتقام شکست جام جهانی را گرفت

در دقیقه‌ی 76 با اخراج "گرلا" استرالیا مجبور شد در روش بازی خود تغییر دهد و بازی كه از این لحظه به بعد حالتی یك طرفه به خود گرفته بود، ژاپن در بیشتر لحظات بازی تیم مهاجم بود. با این حال استرالیا نیز با استفاده از ضد حملات توانست تا اندازه‌ای از قدرت تهاجمی ژاپن كم كند.

سرانجام بازی به وقت‌های اضافه كشید. در نیمه‌ی نخست وقت های اضافه بازی دو تیم سرد و همراه با احتیاط بود. اما در نیمه‌ی دوم وقت‌های تلف شده باز هم ژاپن توانست قدرت خود را به رخ استرالیا بكشد و در چند نوبت تا آستانه‌ی فروپاشی دروازه‌ی این تیم پیش رفت اما، در نهایت مهاجمان ژاپن ناكام ماندند تا بازی به ضربات پنالتی كشیده شود.

شادی بازیکنان ژاپن بعد از پیروزی برابر استرالیا

سرانجام ماراتن بزرگ ژاپن و استرالیا با برتری ژاپن در ضربات پنالتی به پایان رسید. ژاپن موفق شد با نتیجه‌ی 4 بر3 در ضربات پنالتی و 5 بر 4 در مجموع استرالیا در این بازی شكست دهد.

در ضربات پنالتی ناكامورا، اندو، كووانو و ناكازاوا پنالتی‌هایشان را برای ژاپن تبدیل به گل كردند و تاكاهارا تنها بازیكنی بود كه ضربه‌ی خود را از دست داد.

در تیم استرالیا نیز كهیل، كارل و كارنی پنالتی‌هایشان را به گل تبدیل كردند و هری كیول و نل پنالتی‌های خود را از دست دادند.

نكته‌ی جالب توجه آن كه اویكا اوسیم سرمربی تیم ملی ژاپن به دلیل هیجان بالای بازی در رختكن ضربات پنالتی را از تلویزیون تماشا كرد.

ژاپن در دور بعدی با برنده‌ی دیدار تیم‌های عربستان و ازبكستان روبرو می‌شود.

مطالب مرتبط :

برنامه‌ی مرحله‌ی یك چهارم نهایی