تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با فرقه شیطان پرستی، دستاورد برتر پژوهشسرای دکتراذکایی، همدان

هدف از انجام این پژوهش این است که بتوانیم افراد کنجکاو در رابطه با آیین شیطان پرستی و کسانی که میل پیوستن به فرقه های نوظهور را دارند، آگاه سازیم تا با مطلع شدن از عواقب عضو شدن در این فرقه ها، کمکی در جهت جلوگیری از کشش این عزیزان کرده باشیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سیزدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره از 20 استان کشور در سه بخش به تفکیک، 350 گروه در بخش غرفه های نمایشگاهی، 650 گروه در بخش سمینارهای علمی و 750 گروه در بخش مسابقات دانش آموزی از مدارس و پژوهش سراهای دانش آموزی سراسر کشور انتخاب شده اند و به جشنواره کشوری دعوت شده اند.
که تعداد 53 گروه در بخش سمینارهای علمی مقام برتر را کسب نمودند.
بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های برتر علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.

مقطع: دوره دوم متوسطه
موضوع: آشنایی با فرقه شیطان پرستی
نام مدرسه: پژوهشسرای دکتر اذکایی، همدان
نام استاد: خانم نرگس خالدی
دانش آموزان: صبا رحیمی، فاطمه احمدی ستار
آشنایی با فرقه شیطان پرستی، دستاورد برتر پژوهشسرای دکتراذکایی، همدان

هدف از انجام این پژوهش این است که بتوانیم افراد کنجکاو در رابطه با آیین شیطان پرستی و کسانی که میل پیوستن به فرقه های نوظهور را دارند، آگاه سازیم تا با مطلع شدن از عواقب عضو شدن در این فرقه ها، کمکی در جهت جلوگیری از کشش این عزیزان کرده باشیم.

ما در چند بخش، به نقد و بررسی آیین شیطان پرستی پرداختیم.
در ابتدا به تعریف و بررسی شیطان پرستی پرداخته ایم و در ادامه گروه یزیدیان یا شیطان پرستی قدیمی و موسس آن، ذکر و بررسی شده است. سپس به معرفی شیطان پرستی جدید و گروه کلیسای شیطان که آن در قرن بیستم ظهور کرده در ضمن چند گفتار نقد و بررسی شده است.

در قسمتی دیگر از مقاله به انواع شیطان پرستی از نظر ایدئولوژی و همچنین به معرفی کتاب شیطان پرستان و درج قسمتی از آن پرداخته ایم.

و در ادامه برخی از اعمال و مراسم گروه شیطان پرستی مورد بررسی قرار گرفته است و به  دنبال آن تحلیل علائم و و نمادهای فرقه شیطان پرستی یاد شده است.
بخشی از این مقاله به رابطه بین موسیقی و شیطان پرستی و آثار سینمای شیطان پرستی اختصاص داده شده است.
بخش دیگری از این مقاله به پیدایش شیطان پرستی در ایران پرداخته است که می توان آن ها را شامل موضوعاتی از جمله موارد زیر قرار داد.
·        نحوه ورود
·        حاملان شیطان پرستی
·        شیوه های تبلیغ
·        زمینه های جذب

 نتیجه گیری:
مسئله راست­ دینی، از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر حقیقت وجود داشته باشد خطا هم هست و اگر هیچ چیز دروغین نباشد، حقیقتی هم وجود ندارد. همان  طور که قرآن می­ گوید: حق آمد و باطل نابود شد (اسراء، 18).

در آنچه گذشت سعی نمودیم شیطان پرستی، انواع آن در دنیای مدرن و روش­ های نفوذ این گروه­ ها در بین جوانان را بررسی کنیم. متأسفانه راه­ های نفوذ این گروه­ ها در بین جوانان ما باز شده است و ما باید با ارائه­ ی راه کارهایی که در ذیل می­ آوریم با آن­ها مقابله کرده و با توکل به خدای یکتا کشور و جوانان را از شرّ شیطان دور کنیم.

در این رابطه می توانیم راه کارهای زیر را ارائه دهیم:
1. آگاهی دادن به جوانان از طریق چاپ و انتشار کتاب ­ها و مقالاتی که نیاز روز جوانان است و آن ها را از خطرات آگاه می کند.
2. سایت ­های اینترنتی، صدا و سیما و ساخت فیلم­ های مناسب به جوانان و نوجوانان در این زمینه آگاهی می ­دهد چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.
3. برگزاری کنفرانس ­ها و مسابقاتی نظیر تبیان و موضوعاتی که چنین خطرات بزرگی را معرفی و راه کارهای لازم را ارائه می­ کنند.
4. شناسایی این گروه ­ها تا حد امکان و جلوگیری از فعالیت آن­ ها.
5. تشویق و هدایت جوانان به سمت خداوند، چرا که هرجایی خیر باشد، باطل می­رود.
6. استفاده بهینه از بستر دانشگاه­ ها و مدارس و بخصوص در دروس معارف اسلامی و شناخت فرقه­ های شیطان پرستی، زیرا اطلاعات جوانان را در آن بستر و محیط علمی تعالی می­ دهد.
7. آموزش صحیح دینی به کودکان و نوجوانان در جهت تعالی معنوی چرا که وقتی پایه ایمان در کودکی و نوجوانی مستحکم باشد، امکان انحراف آنها بسیار کمتر می­ شود.      

برای مشاهده مجموعه فایل های ضمیمه اینجا کلیک کنید.
بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه و تنظیم: نسرین صادقی