تبیان، دستیار زندگی
همواره در زندگی افرادی وجود دارند که قصد آزار و اذیت دیگران را دارند و دایم به اطرافیان خود زور می‌گویند و قلدری می‌کنند. این حالت در بین کودکان نیز به وضوح مشاهده می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با ادب باش و مقابله کن!

با ادب باش و مقابله کن!

به فرزندانتان  آموزش دهید چگونه با افراد بی‌ادب برخورد کنند.

همواره در زندگی افرادی وجود دارند که قصد آزار و اذیت دیگران را دارند و دایم به اطرافیان خود زور می‌گویند و قلدری می‌کنند. این حالت در بین کودکان نیز به وضوح مشاهده می‌شود. آمار نشان داده است که کودکان زیادی به همین علت دچار افت تحصیلی می‌شوند و در بعضی موارد حتی باعث ترک  تحصیل آن‌ها نیز خواهد شد.

هیچ پدر و مادری قادر نیست تمام مدت دنبال فرزند خود باشد و از او در مقابل این‌گونه زورگویی‌ها محافظت کند، ولی می‌تواند به او آموزش دهد چگونه با این افراد برخورد کند. در این‌جا به شما سه روش مهم را معرفی می‌کنیم تا فرزندتان بهتر بتواند با دوستان زورگوی خود برخورد کند :

اولین کاری که فرزندتان می‌توان انجام دهد. این است که در مقابل رفتار بد و نامناسب دوستانش خونسردی خود را حفظ کند و هیچ‌گونه عکس‌العملی از خود نشان ندهد. شخصی که دعوا را شروع  کرده و قصد اذیت فرزندتان را دارد، مطمئناً انتظار واکنش از جانب او را دارد. ولی هنگامی که با خونسردی او مواجه می‌گردد، شرمنده می‌شود.

دومین کاری که فرزندتان می‌تواند انجام دهد این است که خود را به بی‌اعتنایی بزند، از صحنه دور شود، لبخند بزند، طوری به طرف مقابل نشان دهد که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است و او اصلاً ناراحت نیست.

سومین روشی که فرزندتان می‌تواند در مقابل این‌گونه افراد انجام دهد این است که به آن‌ها پاسخی دندان شکن بدهد. این بدان معنا نیست که مقابله به مثل کند و خود دچار بدرفتاری شود. بلکه می‌تواند در مواقع مناسب از این جملات استفاده کند: «از پیشنهادت ممنون»، «واقعا»، «منظورت این است که؟» بهترین پاسخی که کودکتان می‌تواند بدهد همین جملات است. بنابراین بهتر است بچه‌ها این جملات را از قبل تمرین کنند تا با اعتماد به نفس و آرامش بیشتری آن‌ها را به کار ببرند و خیلی سریع از محیط دور شوند.

تقویت مهارت‌های اجتماعی در بین کودکان امری لازم و ضروری است. دوستان نقش بسزایی در بالا بردن اعتماد به نفس کودکان چگونگی ایجاد اعتماد به نفس در کودکان دارند. اگر می‌خواهید فرزندتان از لحاظ شخصیتی بهترین باشد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از همان ابتدا طرز برخورد صحیح با دیگران را به او بیاموزید.

مترجم: مهتاب علی‌مرادی

مقالات مرتبط:

بچه جون با ادب باش!!

تو دیگه بزرگ شدی !

فرزندان خود را دریابید !

لطفاً، ببخشید و متشکرم را به کودکان بیاموزید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.