تبیان، دستیار زندگی
از جمله بخشهای مورد توجه در سایت، بخش اجتماعی و موضوع " پای درد دل شما" می باشد. این بخش را مشاورینی اداره می كنند كه وقتی با ایشان برخورد می كنی دلت قرص می شود كه مشاورین بخش اجتماعی درست انتخاب شده اند. روز جمعه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با مسئول بخش پای درد دل شما


از جمله بخشهای مورد توجه در سایت، بخش اجتماعی و موضوع " پای درد دل شما" می باشد. این بخش را مشاورینی اداره می كنند كه وقتی با ایشان برخورد می كنی دلت قرص می شود كه مشاورین بخش اجتماعی درست انتخاب شده اند.

روز جمعه 23/8/82 یكی از این دوستان مشاور در غرفه حضور داشت فرصت را مناسب یافتیم و گفتگویی با ایشان داشتیم كه خواندنش خالی از لطف نیست.

لطف كنید خودتان را معرفی كنید، میزان تحصیلات و مسئولیتتان را در سایت بیان فرمایید؟

بنام خدا،اگر اجازه دهید خودم را معرفی نكنم اما تحصیلات بنده لیسانس زبان انگلیسی و فوق لیسانس ارتباطات اجتماعی هستم.

بفرمایید سوالاتی كه كاربران از شما دارند از جانب چه طیفی است و غالباً محور سوالات و مشكلاتشان حول چه موضوعاتی است؟

در درجه اول مشكلات عاطفی نوجوانان و جوانان گروه سنی 15 الی 25 سال كه بیشترین تعداد مراجعه به این بخش را دارند و اكثراً به اولیای خود اعتماد چندانی ندارند . دوم مشكلات مربوط به ازدواج جوانان مجرد و مشكلات افراد متأهلی كه از سایت بازدید می نمایند.

و سوم مشكلات متفرقه كه غالباً ناشی از كم بودن میزان مطالعه و اطلاعات عمومی افراد است.

فاصله سوالی كه از شما پرسیده می شود تا پاسخی كه می دهید چند روز است؟

در پای درد دل شما در ایام بهار و تابستان 82 میانگین زمان انتظار حداكثر دو هفته بود ولی از اواخر شهریور ماه به علت كاهش ساعات اختصاص یافته به این بخش از سوی مشاور و نیز قطع همكاری یكی از مشاوران مدت زمان انتظار تا بیش از یك ماه افزایش یافته اما در هفته جاری موفق شدیم همكار تازه ای جذب كنیم و امیدواریم سرعت پاسخگویی بالا برود.

ولی نكته مهم اینست كه در این بخش ما نمی خواهیم مطالب را سرهم بندی كنیم و معتقدیم پاسخ باید منطقی، عملی و قابل قبول باشد.

شما بنا به وظیفه ای كه در سایت دارید ، چه نمره ای به خودتان می دهید؟

این را باید از كاربران سوال كنید ، اما علی الظاهر كاربران از نوع پاسخ ما به سوالاتشان راضی هستند ضمن آنكه پیش آمده كه دوباره مشكلی پیدا كرده اند و بار دیگر سوالاتشان را مطرح كرده اند و ما هم دوباره پاسخ داده ایم اما از نكات جالب اینست كه در بسیاری از موارد، كاربران ما را به سایر دوستانشان معرفی می نمایند تا به حل مشكلاتشان یا پاسخ به سوالات گوناگونشان كمك كنیم.

در پایان اگر مطلبی وجود دارد كه باید بیان شود بفرمایید.

باید در نظر داشت كه مشاوران پای درد دل شما به هیچ وجه ادعای ارائه مشاوره ندارند، بلكه نهایت سعی شان بر اینست كه چنانچه افراد به راهنمایی " یك بزرگتر" نیاز دارند، كمك لازم را دریافت نمایند و چنانچه مشكل حادی نیز وجود داشته باشد، كاربر را به پزشك متخصصی كه توان مداوای فرد یا كمك به حل مشكل مشاوره ای او را داشته باشد ارجاع دهیم.