تبیان، دستیار زندگی
كارشناس داوری فوتبال گفت: "الغمدی" قضاوت قابل قبولی را انجام داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فنایی: الغمدی روز خوبی داشت

فنایی کارشناس داوری

كارشناس داوری فوتبال گفت: "الغمدی" قضاوت قابل قبولی را انجام داد.

محمد فنایی در گفت‌وگویی اظهار كرد: داور و كمك داوران قضاوت حساس و خوبی را انجام دادند و به دلیل هم زبان بودن داوران مشكل خاصی برای قضاوت بوجود نیامد.

وی افزود: الغمدی داوری است كه آسیا بر روی او حساب ویژه‌ای باز كرده است، به همین دلیل در بازی‌های جام جهانی 2006 به عنوان داور ذخیره حضور داشت، ولی هیچ بازی برای قضاوت به او داده نشد. الغمدی می‌تواند در آینده برای آسیا یك داور تاثیرگذار و موفق باشد.

فنایی خاطر نشان كرد:‌ در طول بازی به دلیل لغزندگی زمین، داور مجبور شد كارت‌های زیادی بدهد و در مجموع هشت كارت به بازیكنان دو تیم نشان داد، پنج كارتی كه به چینی‌ها نشان داده شد كاملا درست بود.

این كارشناس داوری اظهار كرد: كارتی كه به نكونام داده شد كمی عجولانه بود چرا كه حركت نكونام تحت هیچ شرایطی خطا نبود، در حالی كه چند دقیقه بعد از آن كعبی با خطای خطرناك می‌توانست كارت زرد بگیرد اما، الغمدی از آن گذشت.

وی افزود: الغمدی جایگیری مناسبی نداشت و در بعضی از صحنه‌ها كاملا نزدیك و در بعضی دیگر كاملا دور بود. ولی یك داور مطرح نشان نداد و در كل مسابقه نیز با توجه به این كه سعی می‌كرد هر برخوردی را خطا بگیرد خیلی قصد آوانتاژ دادن نداشت.

فنایی تاكید كرد: قضاوت الغمدی تاثیری در نتیجه بازی نداشت و معتقدم سه داور روز خوبی داشتند، دلیل این موضوع نیز بازی دشواری بود كه قضاوت كردند.

وی افزود: نمی‌توان از تیم داوری ایراد خاصی گرفت و داوران نیز به گونه‌ای قضاوت كردند كه هر دو تیم به حق خودشان رسیدند و حق به حقدار داده شد. حركت غیر ورزشی خاصی نیز در جریان بازی رخ نداد اما دو اخطاری كه به چینی‌ها به دلیل اتلاف وقت داد كاملا درست بود.

فنایی به خلیل ابراهیم الغمدی نمره‌ی هشت داد.