تبیان، دستیار زندگی

روش برق انداختن سینک آشپزخانه

ما همیشه از سینک آشپزخانه کمک میگیریم برای تمیز کردن ظروف. اما خود سینک را چگونه تمیز کنیم؟ حتما بارها به این موضوع فکر کرده‌اید. حق هم دارید سینک باید تمیزترین محل در آشپزخانه شما باشد. ولی با لک آب و جرم های داخل سینک چه کنیم؟ در نوشته کوتاه پیش رو ما یک روش ساده جرم گیری سینک برای شما داریم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سینک ظرفشویی، آشپزخانه، مواد شیمیایی، باکتری، مواد طبیعی، زیبایی، فوت وفن ، نکات خانه داری
نکته اول اینکه سعی کنید برای تمیز کردن سینک آشپزخانه تان از مواد شیمیایی استفاده نکنید. هم این مواد شیمیایی اغلب بسیار گران قیمت هستند و هم باقی مانده این مواد ممکن است در سینک بماند و به ظروف غذای شما منتقل شود که اصلا اتفاق خوبی نیست. 
در عوض شما می توانید پاک کننده خانگی ساده بسازید که هم سازگار با محیط زیست باشد و هم مقرون به صرفه.

مواد و وسایل لازم
مایع ظرفشویی
جوش شیرین
سرکه سفید
لیمو تازه یا آب لیمو طبیعی
پارچه یا اسفنج نرم
مسواک قدیمی

1.جوش شیرین برای از بین بردن لک آب و جرم چربی

تمام سطح سینک را مرطوب کنید. با یک اسفنج نرم پودر جوش شیرین را بر روی تمام سطح سینک مالش دهید. جوش شیرین برای شما یک سینک عالی درخشان می سازد چون سایندگی آن به اندازه ایست که فقط لک آب و جرم چربی مواد غذایی را از بین ببرد و صدمه ای به سطح استیل سینک وارد نمی کند.

2.وسواس برای تمیزی لبه ها و گوشه های سینک

با مسواک قدیمی شروع کنید به ساییدن گوشه ها و لبه های سینک و با کمک جوش شیرین تمام جرم ها را از بین ببرید و دوباره سینک را آب‌کشی کنید و با یک دستمال نرم خشک کنید.

3. سرکه سفید یک ضدباکتری طبیعی

 پس از آن که شستشو با جوش شیرین به پایان رسید. کل سطح سینک را سرکه بپاشید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند. سرکه یک ضدباکتری طبیعی ست و اسید سرکه برای حل رسوب کلسیوم و لک آب بسیار کارآمد است. 

4. مرحله آخر

شستشوی کل سینک با مایع ظرفشویی ست. باید مطمئن شوید که هیچ اثری از جوش شیرین روی سینک باقی نمانده است. و سپس سینک را با دستمال کاملا خشک کنید. 

5. درخشان نگه‌داشتن سینک برای همیشه
هرشب قبل از خواب تمام ظرف‌های داخل سینک را بشویید و سطح سینک را دستمال بکشید. 
منبع : فردا نیوز
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.