تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال جوانان کشورمان با پیروزی برابر ایتالیا به عنوان سوم جهان و مدال برنز دست یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والیبال بر سکوی سوم جهان

دنیا مقابل ایران زانو زد

تیم ملی والیبال جوانان کشورمان با پیروزی برابر ایتالیا به عنوان سوم جهان و مدال برنز دست یافت.

تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در دیدار رده بندی مساباقت قهرمانی جهان برابر تیم ملی جوانان ایتالیا به پیروزی رسید و عنوان سوم جهان را به خود اختصاص داد.

در این دیدار که در شهر کازابلانکا مراکش برگزار شد تیم کشورمان تنها در گیم دوم با نتیجه 19 بر 25 برابر تیم ملی ایتالیا مغلوب شد اما در گیم های اول ، سوم و چهارم برابر ایتالیا به پیروزی دست یافت. ملی پوشان کشورمان در این سه گیم با نتایج 27 بر25 - 25 بر19 و 25 بر17 حریف قدرتمند خود را شکست دادند و در مجموع با پیروزی 3 بر1 به عنوان سوم این دوره از مسابقات دست یافتند.

این برای نخستین بار است که تیم ملی والیبال ایران به عنوان سوم جهان دست پیدا می کند و مدال برنز را برگردن می آویزد.

سکوی سومی برای جوانان والیبالیست

كارخانه: تاریخ جدیدی را برای ورزش ایران ساختیم

زادون: احساس غرور می‌كنم

پس از كسب پیروزی سه بر یك تیم ایران مقابل ایتالیا و رسیدن به مدال برنز جوانان جهان، برای اولین بار، سرمربی تیم والیبال ایران به همراه كاپیتان این تیم در كنفرانس خبری حاضر شد.

مصطفی كارخانه در این نشست خبری گفت: این یك روز ملی برای ایرانی‌ها بود. تمام ملت ایران هم اكنون در جشن هستند و ما به همین دلیل خیلی خوشحال هستیم. من از این پیروزی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌ام، چرا كه اولین مدال برای ما و این تیم ارزشمند بود.

دنیا مقابل ایران زانو زد

وی افزود: برای ما بسیار مهم بود كه تیم ما توانست ایتالیا را شكست دهد، چون ما تاریخ جدیدی برای والیبال و ورزش ایران نوشتیم.

منصور زادون، كاپیتان تیم ملی والیبال جوانان ایران پس از كسب عنوان سومی در رقابت‌های جهانی گفت: نمی‌توانم با استفاده از كلمات نشان دهم كه چقدر خوشحالم. من خیلی احساساتی شده‌ام و به خاطر كاری كه كردیم، احساس غرور می‌كنم. ما از لحاظ فیزیكی و روانی آمده پیروزی بزرگ مقابل تیم مثل ایتالیا بودیم. سومی جهان نتیجه‌ی كار سخت و طولانی ما بود.