تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال برزیل بامداد امروز با برتری پرگل 3 بر صفر مقابل آرژانتین به عنوان قهرمانی رقابت های کوپا آمه ریکا رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برزیل قهرمان کوپا آمه ریکا

جدال بازیکنان بر سر تصاحب توپ

تیم ملی فوتبال برزیل بامداد امروز با برتری پرگل 3 بر صفر مقابل آرژانتین به عنوان قهرمانی رقابت های کوپا آمه ریکا رسید.

تیم فوتبال برزیل بامداد  امروز با برتری پرگل مقابل آرژانتین رقیب سنتی خود برای هشتمین بار به عنوان قهرمانی رقابت های کوپا آمه ریکا رسید. برای برزیل دراین دیدار خولیو باپتیستا(4)، روبرتو آیالا(39- گل به خودی) و آلوز (69) گلزنی کردند.

دیدارنهایی چهل و دومین دوره رقابت های کوپا آمه ریکا بامداد امروز در ورزشگاه ماراکایبو ونزوئلا برگزار شد و  برزیلی ها در پایان این دوره از رقابت ها ، جام قهرمانی را از دستان سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال دریافت کردند.

پیروزی برزیل مقابل آرژانتین درحالی با نتیجه پرگل 3 بر صفر حاصل شد که حتی خوشبین ترین هوادار برزیلی هم فکر نمی کرد این نتیجه رقم بخورد.

برزیل قهرمان کوپا آمه ریکا

تیم فوتبال آرژانتین تا قبل از حضور در فینال رقابت های کوپا آمه ریکا ، هر 5 بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و 16 گل به ثمر رسانده بود. این در حالی است که تیم فوتبال برزیل یک بار با نتیجه 2 بر صفر مقابل مکزیک شکست خورده و در یکی دیگر از بازی ها هم به لطف ضربات پنالتی تیم فوتبال اروگوئه را شکست داده بود.

روبینیو مهاجم تیم فوتبال برزیل با به ثمر رساندن 6 گل به عنوان برترین گلزن چهل و دومین دوره رقابت های کوپا آمه ریکا انتخاب شد.

روبینیو آقای گل کوپا آمه ریکا

روبینیو بامداد امروز پس از اینکه تیم فوتبال برزیل در دیدار نهایی رقابت های کوپا آمه ریکا مقابل آرژانتین به برتری رسید ، جایزه برترین گلزن این دوره از رقابت ها را به ثمر رساندن 6 گل از دستان سپ بلاتر گرفت و بالای سر برد.

وی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: تیم ملی برزیل همواره مورد انتقاد منتقدان بود اما اکنون با قهرمانی در این دوره از رقابت ها به تمام انتقادات پایان دادیم. ما در حالی آرژانتین را در دیدار نهایی شکست دادیم که این تیم از شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار بود.

دونگا تیم برزیل کار بزرگی انجام داد

سرمربی تیم ملی برزیل گفت بازیکنان برزیل نشان دادند می توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

دونگا پس از پیروزی 3 بر صفر برزیل مقابل آرژانتین در دیدار نهایی رقابت های کوپا آمه ریکا گفت: آرژانتین تیم مطلوب رسانه ها و در کل همه بود با این حال 90 دقیقه بازی نشان داد چه تیمی برتر است.

تیم فوتبال برزیل 4 بار از 5 بار اخیر رقابت های کوپا آمه ریکا را با قهرمانی پشت سر گذاشته است. کلمبیا در سال 2001 قهرمان این رقابت ها شد.

دونگا افزود: ما به اینجا آمدیم تا کارگر برزیلی را خوشحال کنیم؛ کسی که صبح زود به سر کار می رود و دیر وقت به خانه بازمی گردد ، تنها دلخوشی او تماشای پیروزی برزیل در فوتبال است.

تیم های فوتبال آرژانتین و اروگوئه با کسب 14 عنواتن قهرمانی به عنوان پرافتخارترین تیم های جام ملت های آمریکای جنوبی به شمار می آیند.