تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی 2 بر 2 برابر چین، در كنفرانس خبری گفت: شرایط ما برای صعود نسبت به چین بهتر است.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیر قلعه‌نویی شرایط آینده به نفع ماست

شروع فاجعه‌آمیزی داشتیم

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از تساوی 2 بر 2 برابر چین، در كنفرانس خبری گفت: شرایط ما برای صعود نسبت به چین بهتر است؛ چرا كه ما در بازی سوم با مالزی بازی می‌كنیم و آنها باید به مصاف ازبكستان بروند.

امیر قلعه‌نویی اظهار كرد: در این بازی ما به دنبال كسب سه امتیاز بودیم اما این چیزی نبود كه بازیكنان ما پیش از شروع بازی به دنبال كسب آن بودند. شرایط آینده به نفع ما است؛ چرا كه ما یك بازی راحت برابر مالزی داریم و چینی‌ها باید به مصاف ازبكستان بروند. بر این اساس از این‌كه توانسته‌ایم حداقل امتیاز این بازی را كسب كنیم خدا را شاكرم.

وی افزود: تیم ایران شروع فاجعه‌آمیزی داشت. پیش از این نیز به بازیكنان اخطار داده بودم كه مواظب 15 دقیقه‌ی ابتدایی بازی باشند. اما متاسفانه ما در همین دقایق گل را دریافت كردیم. نقاط قوت چینی‌ها و نقاط ضعف آنها را به طور كامل به بازیكنان گفته بودیم و از آنها خواسته بودیم كه در بازی برابر تیم قدرتمند چین هوشیار باشند.

قلعه‌نویی خاطرنشان كرد: تیم ما در نیمه‌ی دوم همان چیزی بود كه می‌خواستیم، ما توانستیم بازی باخته را به مساوی تبدیل كنیم وهمان‌طور كه دیدید چینی‌ها به تساوی نیز راضی بودند و با خروج یك مهاجم خود، مدافع را به بازی آوردند تا از گل خوردن بیشتر جلوگیری كنند.

وی افزود: تیم ایران نقاط ضعفی دارد. در طی روزهای آینده نیز باید با همكاران خود جلسه‌ای بگذارم تا ببینیم چرا تیمی مانند ایران این‌قدر بالا و پایین دارد. قطعا این فراز و نشیب‌ها برای فوتبال ایران قابل قبول نیست.

قلعه‌نویی با تقدیر از بازی خوب ایمان مبعلی اظهار كرد: یكی از دلایل موفقیت تیم ایران حضور موفق ایمان مبعلی بود. او در نیمه‌ی دوم خوب بازی كرد و ما نیز سیستم را از 3-3-4 به 2-4-4 تغییر دادیم و در نهایت نیز از این تغییر نتیجه گرفتیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌كه به نظر می‌رسد حریفان ایران شناخت بهتری نسبت به فوتبال ما داشتند؟ گفت: ما در بحث آنالیز حریفان خوب عمل كردیم و در جلسات آنالیز نیز نحوه‌ی عمل حریفان را به بازیكنان گوشزد كردیم. فكر نمی‌كنم در این خصوص مشكلی وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌كه آیا از انتخاب حسن رودباریان پشیمان نیستید؟ گفت: رودباریان جزو سه دروازه‌بان برتر ایران است. در بازی‌های غرب آسیا نیز عملكرد خوبی از خود نشان داده و هنوز هم به او اعتماد داریم و مطمئنا می‌تواند به تیم ایران كمك كند. دروازه‌بان چین نیز گل‌های مشابهی دریافت كرد. معتقدم رودباریان در دریافت گل دوم مقصر نبود؛ چرا كه توپ به او بسیار نزدیك بود.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال كه چرا راهی برای مهار شماره 20 چین نیافته بودید؟ گفت: این سوالات طبیعی است. مگر همه نمی‌دانیم كه روبینیو دریبل‌زن ماهری است، اما همیشه در فوتبال جهان موفق بوده است. این مسایل مطرح نیست. ما به بازیكنان خود برنامه داده بودیم و حتی راه‌های مهار بازیكنان حریف را نیز به آنان گوشزد كرده بودیم. برای شماره 20 چین نیز راهكارهایی را ارایه كرده بودیم اما، اتفاقی كه باید نیافتد، افتاد.

وی اظهار كرد: شما خبرنگاران از دو ماه پیش به ما فشار می‌آوردید كه دفاع سه نفره مشكل دارد و منسوخ شده است. ما نیز می‌دانستیم كه دفاع چهار نفره همیشه در قلب خود دچار مشكل است. قلب خط دفاع ایران نیز در این بازی خسته بود. اما آنها را ستایش می‌كنم كه با تمام خستگی توانستند بازی خوبی را انجام دهند.

قلعه‌نویی تاكید كرد: دوست داریم تیم ایران قهرمان آسیا شود؛ چون این بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران است. ما پس از جام جهانی پنج بازیكن اصلی خود را از دست دادیم. برانكو شش سال با این تیم بود و این پنج بازیكن را نیز در اختیار داشت. چرا آن زمان نگفتید كه باید قهرمان شود؟ مگر این بازیكنان را از مریخ آورده‌اید؟ چرا نمی‌گویید كادر فنی خوب عمل كرده است و این تیم را به بهترین شكل ممكن آماده كرده است. كلاه خودتان را قاضی كنید و به مربیان ایرانی نیز اعتقاد داشته باشید و اگر این تیم بهترین تیم تاریخ ایران است بگویید كه این تیم را مربی ایرانی ساخته است.

وی افزود: باید برای بازی با مالزی روی ساختار دفاعی تیم تجدیدنظر كنیم تا به راحتی گل نخوریم و بتوانیم در ادامه‌ی رقابت‌ها با خیال راحت‌تری به مصاف حریفان برویم.