تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال چین در پایان دیدار تیمش برابر ایران كه به تساوی انجامید، از عملكرد بازیكنانش ابراز رضایت كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرمربی تیم چین: ایران ما را تحت فشار قرار داد

در نیمه‌ی دو كم نیاورده بودیم

سرمربی تیم ملی فوتبال چین در پایان دیدار تیمش برابر ایران كه به تساوی انجامید، از عملكرد بازیكنانش ابراز رضایت كرد.

ژو گوانگ هو در جمع خبرنگاران گفت: در نیمه‌ی اول ما خیلی خوب بودیم. در این نیمه فشار زیادی روی تیم ایران آوردیم و فرصت‌های زیادی را هم كسب كردیم كه نتیجه‌ی آن زدن دو گل بود. پس از آن گل‌ها فرصت‌های دیگری هم برای گل‌زنی داشتیم كه متاسفانه موفق نشدیم.

وی افزود: در نیمه‌ی دوم موفق شدیم ضربات ایستگاهی و كرنرهای زیادی را به تیم ایران ندهیم، چراكه این مسئله نقطه‌ی قوت ایران محسوب می‌شود.

سرمربی تیم چین در پاسخ به این سوال كه هدف شما در نیمه‌ی دوم چه بود؟ گفت: در این نیمه دو هدف داشتیم؛ یكی دفاع و حفظ نتیجه و دیگری انجام بازی قدرتی مقابل تیم قدرتی ایران.

تساوی دو تیم ایران و چین در گروه  C

وی در مورد این كه چرا چین نیمه‌ی دوم را مانند نیمه‌ی اول بازی نكرد؟ ادامه داد: تمام تلاشمان را در نیمه‌ی دوم انجام دادیم و من از بازیكنان تقدیر می‌كنم. در این نیمه،‌ فشار زیادی از سوی تیم ایران به تیم ما وارد شد؛ اما توانستیم توپ و زمین را بهتر كنترل كنیم. ایران فشار زیادی روی ما وارد كرد و ما مجبور به دفاع كردن بودیم.

گوانگ‌ هو در مورد استراتژی تیم چین برابر ازبكستان گفت: ما بیست‌وسه بازیكن داریم و بازیكنان دیگری هم هستند كه می‌توانند در آن دیدار برای ما بازی كنند. تنها یازده بازیكن در اختیار نداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسید، با توجه به سابقه‌ی تاریخی تیم چین و باخت به ایران این تیم در نیمه‌ی دوم از لحاظ روحی كم آورد گفت: فكر نمی‌كنم از این ناحیه مشكلی داشتیم، شرایط جسمی، فیزیكی و روحی خوبی داشتیم و هیچ مشكلی از این بابت وجود نداشت.