تبیان، دستیار زندگی
تلویزیون های عرب زبان منطقه در قبال بازی ایران برابر چین رویکردی دوگانه داشتند و....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب تساوی ایران در رسانه های عربی

دو نیمه متفاوت از تیم ملی

تلویزیون های عرب زبان منطقه در قبال بازی ایران برابر چین رویکردی دوگانه داشتند و پس از انتقادات تند در نیمه اول، در نیمه دوم به تعریف و تمجید از بازی ملی پوشان فوتبال ایران پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون دبی اسپورت که تمامی مسابقات جام ملت های آسیا را بصورت زنده پخش کرده و مورد ارزیابی قرار می دهد، امروز نیز به بحث و تحلیل فنی بازی ایران - چین پرداخت.

مفسر و گزارشگر این شبکه اماراتی در نیمه نخست و زمانی که تیم ملی فوتبال کشورمان با دو گل از چین عقب افتاده بود با تعریف و تمجید از نوع بازی چینی ها و تاکتیکی که برای مقابله با تیم کشورمان اتخاذ کرده بودند، عنوان داشت : " چینی ها با ارائه بازی برتر به زمین ایران نفوذ کردند و در مقابل آنها دفاع متزلزل ایران بارها مرتکب اشتباه شد."

این گزارشگر در ادامه با انتقاد شدید از بازیکنانی ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی اظهار داشت: " کجایند بازیکنان اسم ورسم دار ایران چون رحمان رضایی، آندرانیک تیموریان ، مهدی مهدوی کیا و... "

مفسر شبکه تلویزیونی دبی اسپورت با وجود انتقاد از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان به این نکته اذعان داشت که قلعه نویی ترکیب مناسبی برای تیم کشورمان در نظر گرفته است.

شبکه دوم تلویزیون عمان نیز با نگاهی مشابه با شبکه دبی اسپورت از بازی ضعیف ایران در نیمه نخست دیدار برابر چین انتقاد کرد، اما بازی برتر تیم کشورمان در نیمه دوم انتقادهای مفسران این دو شبکه تلویزیونی را تبدیل به تعریف و تمجید کرد تا جائیکه گزارشگر شبکه دبی اسپورت گفت : " ایران در نیمه دوم به مراتب بهتر از چین بازی کرد. این تیم ابتدا با گل فریدون زندی در نیمه اول اختلاف را کم کرد و پس از آن با گلزنی جواد نکونام بازی را به تساوی کشاند. مهاجمان این تیم اگر کمی دقت عمل به خرجی می دادند شاید در پایان نتیجه ای غیر از تساوی 2 بر2 رقم می خورد. "

شادی بازیکنان ایران پس از گل تساوی

شبکه دوم تلویزیون عمان نیز در تحلیل خود در خصوص بازی ایران - چین گفت: "همانطور که انتظار می رفت تیم ایران با تغییراتی که در ترکیب خود اعمال کرد شکست را با تساوی عوض کرد و توانست در نیمه دوم به مراتب بهتر از حریف ظاهر شود، البته بازی ضعیف و تدافعی چین در برتری ایران بی تاثیر نبود."

نکته جالب توجه در تحلیل های این دو شبکه تلویزیونی عربی علاوه بر نگاه انتقاد آمیز آنها به فوتبال ایران تعریف و تمجیدهای بود که نسبت به تیم داوری بازی ایرن - چین داشتند. ظاهرا بیش از این بازی پرگل نوع قضاوت داور عربستانی برای مفسران تلویزیون های عربی دلچسب بوده است!