تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در برابر چین به تساوی دست یافت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود ایران به تاخیر افتاد

صحنه ای از دیدار ایران - چین

تیم ملی فوتبال کشورمان در یک نیمه پرانتقاد و ضعیف نبمه اول را  با نتیجه 2 بر یک بازی را به تیم ملی فوتبال چین واگذار کرد.

در این دیدار که از ساعت 50/13 دقیقه امروز به وقت تهران در ورزشگاه بوکیت جلیل مالزی آغاز شد تیم کشورمان در نیمه اول یک بازی ضعیف و پرانتقاد را خصوصا در خط دفاعی ارائه داد و دو بار دروازه اش به روی چینی ها بازشد.

در دقیقه 7 مائو جیای از روی یک ضربه ایستگاهی برای اولین بار دروازه ایران را باز کرد و در دقیقه 33 نیز روی یک سانتر از جناح چپ خط دفاعی ایران و ضربه آرام بازیکن تیم فوتبال چپن دروازه ایران را  برای دومین بار را بازکرد.

تیم کشورمان که در دقایق پایانی نیمه اول فوتبال هجومی تری را به نمایش گذاشت موفق شد در دقیقه 45 توسط فریدون زندی یکی از گلهای خورده را جبان کند تا تیم ملی فوتبال ایران نیمه اول را 2 بر1 به چین واگذار کند.

در نیمه دوم نیز امیر قلعه نویی دو تعویض در ترکیب تیم ملی کشورمان انجام داد که کاظمیان به جای کعبی و مبعلی به جای کریمی وارد زمین شد این تعویض ها باعث شد تا تیم ملی همانند بازی گذشته نیمه دوم را خوب آغاز کنند و چند موقعیت خوب روی دروازه چین خلق کردند .

تیم ملی آنقدر در نیمه دوم خوب  بازی کرد که تیم چین را در زمین خودش به عقب کشاند و همین کار باعث شد تا ابتکار عمل در دست ایران و هافبک هایش قرار بگیرد .

در ادامه کار و در دقیقه 74  روی یک سانتر مهدی مهدوی کیا از جناح راست جواد نکونام با یک ضربه سر گل دوم ایران را وارد دروازه کرد تا کار به تساوی کشیده شود .

با این گل کمی عطش بازیکنان تیم ملی برای رسیدن به گل سوم کاهش پیدا کرد و همین امر باعث شد تا چینی ها با خیال راحت تری از خط دروازه خود فاصله بگیرند .

با این تساوی تیم ملی با 4 امتیاز بعد از چین (تفاضل گل ) در رده دوم قرار گرفت .