تبیان، دستیار زندگی

تلاش‌های توئیتر برای مبارزه با بات‌ها

کاربران جدید باید با یک نشانی ایمیل یا شماره تلفن تایید هویت شوند تا بتوانند یک اکانت را ثبت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
توئیتر
توئیتر در پاسخ به انتقادات از این شبکه اجتماعی مبنی بر اینکه اقدامات کافی را برای مقابله با سوءاستفاده‌ها از آن انجام نمی‌دهد، در حال انجام تغییرات برای چاره‌جویی درباره اکانت‌های اتوماتیکی است که رفتارهای منفی و مضر دارند.

این شبکه اجتماعی می‌گوید که شاهد افزایش چشمگیر تعداد اکانت‌های اتومات یا اسپمی است که هر هفته ایجاد می‌شوند. ماه گذشته، ابزارهای یادگیری ماشین این شرکت حدود 10 میلیون حساب بالقوه اکانت یا جعلی را شناسایی نمودند که هر هفته ایجاد می‌شد، که نسبت به 3.2 میلیون اکانت در ماه سپتامبر گذشته افزایش نشان می‌دهد.

مشخصا در طی چند سال اخیر توئیتر به کانونی برای رفتارهای سوء تبدیل شده است، از مسائل تلافی‌جویانه، حمله‌های اوباشگرایانه، نقض حریم خصوصی، تهدید به مرگ تا تلاش‌ها برای انحراف مسیر انتخابات.



تحت قوانینی که اخیرا اعلام شد، کاربران توئیتر در زمان ایجاد یک اکانت ملزم به تایید یک نشانی ایمیل یا شماره تلفن خواهند بود. توئیتر همچنین در صدد است تا رویت‌پذیری اکانت‌های اسپم را با حذف آنها از ارقام دنبال کنندگان و تعداد مشارکت‌ها تا زمانی که یک چالش، مثلا تایید شماره تلفن صاحب اکانت، پاس کنند کاهش دهد.

این رویکردهای جدید پس از آن در پیش گرفته شده‌اند که توئیتر با افشاگری‌هایی درباره اکانت‌های ترول مرتبط با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مواجه شده است. توئیتر در ماه ژانویه به گروه تحقیق کنگره گفت که بات‌های روسی توئیت‌های دونالد ترامپ را حدود 470 هزار بار در فاصله 1 سپتامبر تا 15 نوامبر 2016 به اشتراک گذاشتند.

در طی همین بازه زمانی، اکانت‌های مورد نظر، هیلاری کلینتون نامزد دیگر انتخابات را کمتر از 50 هزار بار ریتوئیت کردند.

در اوائل سال جاری، جک دورسی، با اذعان به اینکه شبکه اجتماعی تاثیرگذارش یک جنبه فوق‌العاده خطرناک دارد و اینکه تیم وی «پیامدهای منفی این شبکه در دنیای واقعی» را درک کرده است، از کاربران خواست تا ایده‌هایی درباره اینکه چگونه ایرادات سرویسش را رفع کند ارائه نمایند.

مشخصا در طی چند سال اخیر توئیتر به کانونی برای رفتارهای سوء تبدیل شده است، از مسائل تلافی‌جویانه، حمله‌های اوباشگرایانه، نقض حریم خصوصی، تهدید به مرگ تا تلاش‌ها برای انحراف مسیر انتخابات.
منبع: خبرگزاری ایتنا