تبیان، دستیار زندگی

روش‌های خلاقانه برای پول جمع کردن

مهم نیست که شرایط مالی‌تان چگونه است، گاهی وقت‌ها مهم‌ترین مسئله این است که گام اول را در مسیر درستی بردارید تا امور آن‌طور که مد نظرتان است، تغییر کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پول جمع کنیم
هیچ‌یک از این تاکتیک‌ها به تنهایی نمی‌تواند زندگی شما را تغییر دهد؛ اما اگر بتوانید بیشتر آنها را پیاده‌سازی کنید، می‌توانید شاهد تغییرات خوبی در دراز‌مدت باشید. بعضی از این پیشنهادها فقط چند دقیقه وقت شما را می‌گیرد، در حالی‌که برخی دیگر نیازمند تلاش مستمر هستند. با وجود این، همه‌ی آنها بسیار ساده‌اند و هر کسی می‌تواند انجام‌شان بدهد.

- حساب بانکی خود را تغییر بدهید تا سود بیشتری کسب کنید

اگر پول‌هایتان را در حساب سرمایه‌گذاری مدت‌دار پس‌انداز می‌کنید و سودش را نوش جان می‌کنید، می‌توانید با جست‌وجوی پیشنهاد‌های جدید بانکی، سود بیشتری کسب کنید. فقط به دنبال باز کردن حساب جدید و گذاشتن پول در حساب نباشید، بلکه به دنبال بانک‌هایی باشید که نرخ سود بیشتری به مشتریان جدیدشان می‌دهند.

- «قانون ۳۰ روز» را اجرا کنید

یکی از مهم‌ترین قوانین مدیریت مالی شخصی این است که هر وقت ناگهانی هوس کردید چیزی بخرید، ۳۰ روز خرید آن را به تعویق بیندازید. معمولا پس از گذشت یک ماه، متوجه می‌شوید ضرورتی که برای خرید احساس می‌کردید، از بین رفته است و شما فقط با «صبر کردن» مقدار زیادی پول جمع کرده‌اید. اگر همچنان مشتاق خرید هستید، کمی صبر کردن باعث می‌شود داوری بهتری درباره‌‌ی ارزش مالی کالای مورد نظر داشته باشید.

گاهی وقت‌ها تجربه بهترین درس را به شما می‌دهد. خوب یا بد، گذشته‌ی خود را در آغوش بگیرید و از آن فرار نکنید. هدف‌گذاری درست و تلاش برای عملکرد بهتر، به شما کمک می‌کند تا اشتباهات را در گذشته نگه دارید.



- قبل از رفتن به خرید یک «لیست خرید» تهیه کنید و به آن پایبند باشید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پول جمع کردن این است که قبل از خرید رفتن، یک فهرست خرید بنویسید. چرا‌که اگر فهرست خرید نداشته باشید خرید‌های آنی و بدون برنامه خواهید داشت و پول زیادی هدر می‌دهید.

- محض رضای خدا سیگار کشیدن را ترک کنید

اگر سیگار می‌کشید، بهتر است بدانید که این عادت شما نه‌تنها خیلی گران است، بلکه مرگبار هم هست. اگر می‌خواهد بیشتر عمر کنید و پول زیادی جمع کنید، بهترین راه این است که کاملا سیگار را کنار بگذارید. برای مقابله با خماری ترک سیگار، از محصولات ضد سیگاری که در بازار وجود دارد استفاده کنید یا چند وقت سیگار الکترونیک بکشید.

- تا جایی که می‌توانید از لامپ‌های کم‌مصرف و LED استفاده کنید

لامپ‌های کم‌مصرف ممکن است کمی گران باشند؛ اما ksfj fi لامپ‌های معمولی طول عمر بیشتری دارند و برق خیلی کمتری مصرف می‌کنند. ممکن است تصمیم‌گیری برای اینکه از کدام مدل لامپ کم‌مصرف استفاده کنید، دشوار باشد؛ اما از هر نوعی که استفاده کنید در مقایسه با لامپ‌های معمولی بهتر خواهد بود!

- اجناس با کیفیت بخرید تا مدت زیادی کار کنند

هنگامی که می‌خواهید چیز تازه‌ای بخرید، کمی وقت بگذارید و خوب جست‌وجو کنید. یک ماشین لباس‌شویی کم‌مصرف و با‌کیفیت ممکن است کمی هزینه روی دست شما بگذارد، اما در مصرف انرژی‌صرفه‌جویی می‌کند و به جای ۵ سال، ۱۵ سال برای شما کار می‌‌کند و شما می‌توانید در دراز‌مدت، پول قابل توجهی ذخیره کنید.

- هنگامی که استرس دارید پول خرج نکنید

بسیاری از افراد در روز‌های کاری پُراسترس، برای کم کردن استرس‌شان پول خرج می‌کنند. به جای اینکه برای دور کردن استرس و بهتر شدن حال‌تان چیزهایی بخرید که به آنها نیاز ندارید، راه‌های دیگری برای کاهش استرس پیدا کنید.

- از فروشگاه‌های بزرگ خرید نکنید

در یک فروشگاه بزرگ ممکن است وسوسه شوید و اجناس لوکسی را که اصلا احتیاج ندارید، بخرید. به همین دلیل شما باید از این فروشگاه‌ها دوری کنید، مگر اینکه واقعا نیاز به خرید چیزی داشته باشید.

- از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

اگر سیستم حمل و نقل شهری در نزدیکی شماست برای رفتن سر کار، به جای رانندگی از آن استفاده کنید. این کار بسیار ارزان‌تر است و لازم نیست نگران هزینه‌های اضافی یا هزینه‌ی جای پارک ماشین باشید.

- به‌طور منظم وسایل خانه را سرویس و نگهداری کنید

به جای اینکه صبر کنید تا چیزی خراب شود و بعد برای آن فکری بکنید، یک برنامه‌‌ی تعمیر ماهانه بریزید و بر اساس آن هر چیزی را در خانه یا ماشین نیاز به مراقبت و نگهداری دارد بررسی کنید. این کارهای کوچک در ماه یکی دو ساعت از شما وقت می‌گیرد، اما مانع خراب شدن وسایل می‌شود و کمک می‌کند مشکلات را پیش از اینکه تبدیل به یک فاجعه شوند، حل کنید. تعمیر خانه حتی باعث می‌شود خانه‌ی شما ظاهر بهتری داشته باشد و املاک شما در طول زمان ارزش بیشتری داشته باشند.

- قبض تلفن‌ همراه‌تان را بررسی کنید و خدماتی را که از آنها استفاده نمی‌کنید قطع کنید

استراتژی‌های بسیار زیادی برای کاهش هزینه‌ی تلفن همراه وجود دارد. برای مثال می‌توانید از اپراتوری استفاده کنید که مناطق کمتری را پوشش می‌دهد اما هزینه‌ی کمتری دریافت می‌کند. یکی دیگر از کارهایی که حتما باید انجام بدهید این است که قبض ماهانه تلفن همراه را بررسی کنید و خدماتی را که از آنها استفاده نمی‌کنید کنسل کنید.


- مطمئن شوید که همه‌ی وسایل الکتریکی خانه‌ محافظ جریان دارند

این موضوع مخصوصا برای لوازم صوتی و تصویری و لوازم کامپیوتری بسیار مهم است. نوسان جریان برق می‌تواند به راحتی به این وسایل آسیب بزند. بنابراین یک محافظ برق بخرید و این لوازم را به آن وصل کنید. حتی برای صرفه‌جویی بیشتر می‌توانید لوازمی را که همیشه استفاده نمی‌کنید، از برق بکشید.

- هزینه‌ی تعطیلات را کاهش بدهید

به جای اینکه به یک تعطیلات بزرگ و خارق‌العاده بروید، ماشین‌تان را سوار شوید و به جاهای دیدنی که نزدیک‌تان هستند بروید. برای یک مسافرت یک هفته‌ای، این کار بسیار ارزان و به یادماندنی خواهد بود.

- همیشه به آینده نگاه کنید

اجازه ندهید که اشتباهات گذشته منجر به اشتباهات بیشتری شوند. به جای آن به آینده نگاه کنید. به اشتباهات گذشته مانند درس‌هایی نگاه کنید که به شما چیزی یاد داده‌اند.

- هرگز تسلیم نشوید

هر وقت که فشار قرض‌ها خیلی زیاد شد، به‌ یاد داشته باشید که افراد بسیار زیادی هستند که شرایطی مشابه شرایط شما دارند. سعی کنید چیزهای جدید یاد بگیرید و چیزی پیدا کنید که برای ادامه دادن و تلاش کردن، الهام‌بخش شما باشد.
منبع: وبسایت چطور