تبیان، دستیار زندگی
هادی مرزبان «لبخند باشکوه آقای گیل» نوشته اکبر رادی را با حضور بهزاد فراهانی، سعید نیک پور و فرزانه کابلی در تالار اصلی تئاترشهر اجرا می کند.مرزبان به سایت ایران تئاتر گفت؛ «نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» از بهترین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لبخند باشکوه آقای گیل در تالار اصلی

لبخند باشکوه آقای گیل در تالار اصلی

هادی مرزبان «لبخند باشکوه آقای گیل» نوشته اکبر رادی را با حضور بهزاد فراهانی، سعید نیک پور و فرزانه کابلی در تالار اصلی تئاترشهر اجرا می کند.مرزبان به سایت ایران تئاتر گفت؛ «نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» از بهترین و متفاوت ترین آثار اکبر رادی است؛ به همین دلیل من تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا با توجه به اینکه سال هاست آثار رادی را اجرا می کنم، این نمایش هیچ شباهتی با سایر نمایش هایی که از این نویسنده اجرا کرده ام، نداشته باشد. شیوه اجرایی که برای این نمایش در نظر گرفته ام کاملاً رئالیستی است؛ چرا که این اثر نیز همچون سایر آثار نمایشی اکبر رادی، به شیوه رئال نوشته شده است. او گفت؛«متن نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» متنی مناسب و خوب است و بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش دارند از جمله بازیگران شاخص تئاتر کشور هستند.من هم سعی کرده ام کارگردانی که در مورد این نمایش اعمال می کنم، مناسب و بی نقص باشد، بنابراین فکر می کنم این مجموعه عوامل باعث شود نمایش مورد استقبال تماشاگران قرار گیرد.» بهزاد فراهانی نیز می گوید که این نقش از بهترین بازی های زندگی هنری من است. نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» در اولین شب اجرای خود میزبان اهالی رسانه ها و هنرمندان خواهد بود.

لبخند باشکوه آقای گیل در تالار اصلی

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر این نمایشنامه که در سال 1352 توسط اکبر رادی یکی از نمایشنامه نویسان برجسته کشورمان نوشته شده، روایتگر فروریختن زندگی یک بورژوا به نام «علیقلی خان گیل» است که روزهای آخر زندگی خود را سپری می کند. علیقلی خان فرزندانی دارد که هر کدام براساس روحیاتی که دارند، در زندگی خود دچار مسائلی هستند. این در حالی است که بعد از مرگ گیل، اتفاقاتی پیش می آید که این سرآغاز داستان است. لازم به ذکر است در این اثر نمایشی مجید میرفخرایی به عنوان طراح صحنه، بهیه خوشنویسان به عنوان طراح لباس، فریبا ورکیانی دستیار کارگردان، مهری آسایش مدیر صحنه و فخری سلیمی به عنوان منشی صحنه با گروه همکاری دارند.