تبیان، دستیار زندگی
ابوبصیر می‌گوید: در خدمت امام باقر علیه السلام بودیم، حمران بن اعین نیز حضور داشت. فردی وارد شد و عرض کرد: عکرمه در شرف مرگ است - عکرمه رای خوارج را داشت اما به امام باقر علیه السلام علاقه‌مند بود - از جا برخاست، به حاضران فرمود: شما منتظر باشید تا من برگ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلید رستگاری

ولادت امام باقر علیه السلام

ابوبصیر می‌گوید: در خدمت امام باقر علیه السلام بودیم، حمران بن اعین نیز حضور داشت. فردی وارد شد و عرض کرد: عکرمه در شرف مرگ است - عکرمه رای خوارج را داشت اما به امام باقر علیه السلام علاقه‌مند بود - از جا برخاست، به حاضران فرمود: شما منتظر باشید تا من برگردم و خود رفت. بعد از اندکی بازگشت و فرمود: اگر عکرمه را قبل از مرگش در می‌یافتم کلماتی یادش می‌دادم که برایش سودمند باشد ولی چنین نشد، هنگامی رسیدم که مرگ گریبانش را گرفته بود. من عرض کردم: فدایت گردم! آن کلام چیست؟ فرمود: به خدا سوگند! آنچه می‌خواستم به عکرمه یاد دهم همان است که شما به آن اعتقاد دارید (یعنی ولایت).

سپس امام فرمود: به اطرافیانتان، در هنگام مرگ، «لااله الاالله» و ولایت را تلقین کنید. (1)

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:

«مَن رَزَقَهُ اللهُ حُبّ الائمّةِ مِن اَهلِ بَیتی فَقَد اَصابَ خَیرَالدُّنیا و الآخرةِ (2) ؛ کسی را که خداوند محبت امامان از اهل‌بیتم را به او مرحمت فرموده، به خیر دنیا و آخرت رسیده است.

پی‌نوشت‌ها:

1- بحارالانوار، ج 46، ص 333 .

2- مشکوة الانوار، طبرسی، ص 81 .

منبع:

کتاب جلوه‌های تقوا، ج 3، محمدحسن حائری یزدی .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.