تبیان، دستیار زندگی
مهدوی‌كیا امروز در حاشیه‌ی تمرینات تیم ملی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: گروه دشواری را داریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدوی کیا : ژاپن، كره و استرالیا مدعیان اصلی قهرمانی‌اند

دوره گذشته فقط به خاطر بدشانسی به چین باختیم

مهدوی کیا  کاپیتان تیم ملی ایران

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران باور دارد که ایران بهترین تیم گروه C  جام ملتها است .

مهدوی‌كیا امروز در حاشیه‌ی تمرینات تیم ملی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: گروه دشواری را داریم. حتی تیمی مانند مالزی نیز برای صعود از این گروه شانس دارد. ازبكستان و چین هم از تیم‌های قدرتمند و مطرح آسیا هستند. این نشان می‌دهد كه ما در گروه دشواری قرار گرفته‌ایم و برای صعود كار راحتی را پیش رو نداریم.

وی ادامه داد: چین مثل همیشه با قدرت در این رقابت‌ها حاضر شده است. ما هیچ‌گاه مقابل آنها بازی آسانی را نداشته‌ایم. هم‌چنین نخستین دیدار ما مقابل ازبكستان نیز بازی حساس و دشواری خواهد بود. همیشه در چنین مسابقاتی بازی اول اهمیت فراوانی دارد؛ چرا كه تیم‌ها هنوز به شناخت متقابل از یكدیگر نرسیده و حساسیت‌ها نیز بسیار بالاست.

مهدوی‌كیا در پاسخ به سوال یك خبرنگار ژاپنی كه پرسید آیا می‌توانید شكست سه سال پیش مقابل چین را جبران كنید؟ گفت: سه سال پیش ما تنها به خاطر یك بدشانسی بازی را به چین واگذار كردیم. در آن دیدار ما تیم برتر میدان بودیم اما، پس از 10 نفره شدن، با مشكلاتی روبه‌رو شدیم. بدون شك اگر 10 نفره نمی‌شدیم چین را شكست می‌دادیم.

مهدوی کیا  کاپیتان تیم ملی ایران

كاپیتان تیم ملی هم‌چنین در پاسخ به سوال خبرنگار چینی كه از او درباره‌ی مدعیان اصلی قهرمانی در این دوره پرسید، اظهار كرد: فكر می‌كنم ژاپن، كره جنوبی و استرالیا مدعیان اصلی قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها باشند.

وی در ادامه درباره‌ی بازی نخست ایران مقابل ازبكستان گفت: نقطه‌ی قوت ازبكستان فیزیك بدنی مناسب بازیكنان این تیم است. با این وجود ما راه پیروزی بر ازبكستان را می‌شناسیم.

مهدوی‌كیا در پاسخ به سوال خبرنگاری كه از او درباره‌ی تفاوت تیم ملی ایران با دوره‌ی گذشته پرسیده بود، گفت: تیم ملی نسبت به دوره‌ی گذشته تفاوت چندانی نكرده است. اكثر بازیكنانی كه در دوره‌ی قبل حضور داشتند، در این دوره نیز در تركیب تیم هستند. ما اكنون تلفیقی از جوانان و بازیكنان باتجربه هستیم كه همگی هدف مشتركی را دنبال می‌كنند. با این تیم خوب و بی‌حاشیه می‌توانیم جام ملت‌های آسیا را با موفقیت به پایان برسانیم.

مطالب مرتبط: