تبیان، دستیار زندگی
امیر قلعه‌نویی گفت: فوتبال در آسیا به حدی به هم نزدیك شده است كه تیمی نمی‌تواند خود را از پیش برنده بداند سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز در نشست خبری در هتل پرنس كوالالامپور با بیان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه‌نویی : فوتبال تهاجمی را ارائه می‌كنیم

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران

ده روز پیش به تركیب نهایی رسیدیم

امیر قلعه‌نویی گفت: فوتبال در آسیا به حدی به هم نزدیك شده است كه تیمی نمی‌تواند خود را از پیش برنده بداند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز در نشست خبری در هتل پرنس كوالالامپور با بیان این مطلب افزود: نتایجی كه در این چند روز در جام ملت‌ها به دست آمده نشان می‌دهد كه بازی تیم‌ها در آسیا به هم نزدیك شده است و اینگونه تیمی نمی‌تواند از پیش خود را برنده بداند.

وی ادامه داد: شرایط برای تیم‌های بزرگ بسیار سخت است، به همین دلیل ما برای تمام حریفان احترام قائل هستیم چرا كه احساس می‌كنیم بازی‌های دشواری را پیش رو داریم، باید بازی به بازی فكر كنیم و هم اكنون تمركز ما بر روی ازبكستان است.

پس از صحبت‌های امیر قلعه‌نویی، خبرنگاران داخلی و خارجی پرسش‌های خود را مطرح كردند.

خبرنگار ازبكستانی از قلعه‌نویی پرسید: با توجه به توقف ژاپن و استرالیا آیا هراسی از رویارویی با ازبكستان ندارید؟ كه قلعه‌نویی گفت: به هر حال این نتایج برای ما زنگ خطر محسوب می‌شود و هم اكنون می‌دانیم كه نباید هیچ تیمی را دست كم بگیریم تا بتوانیم با آمادگی كامل چه به لحاظ جسمانی و چه تاكتیكی به مصاف حریفان برویم.

قلعه‌نویی درباره‌ی شرایط آب و هوایی مالزی گفت: زمانی كه برنامه‌ی تیم ملی را تدوین می‌كردیم بر روی مسایل جوی مطالعات زیادی انجام دادیم و این گونه برنامه‌های خود را بر روی تمرینات جسمانی متمركز كردیم. هر چند كه بعضی از دوستان گفتند كه ما فرافكنی می‌كنیم اما، می‌دانستیم كه بازی كردن در رطوبت 75 درجه كار بسیار مشكلی است. قبلا هم گفته بودم كه تیمی موفق می‌شود كه با شانزده بازیكن اصلی وارد مسابقات شود.

خبرنگاری پرسید آیا به تركیب اصلی رسیده‌اید؟ كه سرمربی تیم ملی پاسخ داد: ده روز پیش به تركیب نهایی خود رسیدیم و خوشحالم كه ابهامات در بعضی از پست‌ها به دلیل آماده بودن بازیكنان بوده است. علاوه بر تركیب اصلی پنج نفری كه می‌توانند در شرایط متفاوت به ما كمك كنند را نیز انتخاب كردیم.

خبرنگار ازبكستانی گفت: آیا پس از پیروزی‌های پر گل ایران در دو دیدار دوستانه برابر جامائیكا و غنا به پیروزی پرگل برابر ازبكستان می‌اندیشد قلعه‌نویی گفت: هر بازی شرایط خاص خود را دارد. از بازی‌های تداركاتی باید درس بگیریم. مكزیك بهترین بازی تداركاتی ما بود و پس از آن بود كه تاكتیك تیمی خود را عوض كردیم. در دیدار برابر مكزیك نقاط ضعف و قوت خود را شناختیم. این بازی بسیار بهتر از دیداری بود كه ما مقابل جامائیكا با هشت گل پیروز شدیم. ازبكستان تیمی قدرتی است و ما تنها به پیروزی و كسب سه امتیاز برابر این تیم فكر می‌كنیم. هشت گل برابر جاماییكا به آرشیو ذهنی ما رفته است و دیگر به آن فكر نمی‌كنیم.

خبرنگاری درباره‌ی انتظارات بالای مردم و رسانه‌ها از تیم ملی از قلعه‌نویی پرسید كه وی در پاسخ گفت: بهتر است كه شما ببینید ما در چه شرایطی تیم را تحویل گرفتیم. كادر فنی زمانی تیم ملی را تحویل گرفت كه رییس فدراسیون استعفا داده بود. تیم ملی از جام جهانی برگشته بود. سه ماه نیز تعطیل بود. در آن شرایط باید در عرض چهار روز دو بازی انجام می‌دادیم كه یكی شرق آسیا بود و دیگری غرب آسیا. از همین جا از مسوولان كنفدراسیون فوتبال آسیا گله دارم كه چرا این گونه برنامه‌ریزی كردند. ما با این مشكلات تیم را تحویل گرفتیم. در تاریخ شصت - هفتاد ساله فوتبال ایران تیم ملی ایران مشكلات این چنینی نداشت و خوشحالم كه كادر فنی در عرض یازده ماه به نحوی كار كرده كه می‌گویند بهترین تیم تاریخ است. ما میرزاپور، گل محمدی، بختیاری‌زاده و دایی را از دست دادیم. نصرتی نیز هم اكنون آمادگی گذشته را ندارد. اگر این تیم را با تیم سال گذشته مقایسه كنیم تیم فعلی از نظر مهره‌ای ضرر كرده است. اما این هنر كادر فنی است كه توانسته در عرض یازده ماه تیمی بسازد كه همه بگویند بهترین تیم تاریخ است.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران

وی افزود: دوستان می‌گویند ایران باید قهرمان شود. برانكو شش سال مربی تیم ملی بود. اما این مسایل مطرح نشد. اما هم اكنون جای تعجب است كه می‌گویند باید این تیم قهرمان شود. بهتر است كه كمی انصاف داشته باشیم.

خبرنگاری درباره‌ی تفاوت خودش با برانكو پرسید و به قلعه‌نویی لقب ماجراجو و شجاع داد. سرمربی تیم ملی در این باره گفت: برانكو دوست نزدیك من است و معتقدم كه زحمات زیادی برای فوتبال ایران كشیده. هر مربی شیوه‌ی خاص خود را دارد و هر مربی آنچه كه در ذهنش را دارد پیاده می‌كند. زمانی كه در استقلال بودم طالب‌لو را در اوج جوانی و در آن شرایط در دروازه‌ی استقلال قرار دادم. می‌بینید كه فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد. هم اكنون ما در حال پشتوانه‌سازی هستیم.

وی افزود: مربی نباید از چیزی بترسد. ولی این مساله باید با تفكر و مطالعه باشد. گروه ما در این مدت یازده ماه 140 سفر داخلی انجام داده تا مسابقات لیگ را زیر نظر بگیرد و شصت بازیكن را پیدا كرده‌ایم كه در آینده امیدهای فوتبال ایران خواهند بود.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال كه آیا می‌توانید در جام ملت‌ها اعصاب‌تان را كنترل كنید؟ گفت: فوتبال شرایط خاص خود را دارد. مربی قطر با آن همه تجربه در بازی دیروز اخراج شد. پانزده سال پیش در جام ملت‌های آسیا مهاجرانی به من گفت كه بیست و پنج سال است كه در فوتبال است اما، هنوز چیزهایی وجود دارد كه برای وی تازگی دارد. همیشه در فوتبال چیزهای جدیدی وجود دارد، امیدوارم بتوانم در جام ملت‌ها خود را كنترل كنم.

قلعه‌نویی درباره‌ی سیستم تیم ملی در دیدار فردا برابر ازبكستان گفت: اجازه بدهید راجع به سیستم بازی صحبت نكنم. اما هر تیمی را كه تحویل بگیرم آن تیم هجومی و با برنامه فوتبال بازی می‌كند و باید شعاع حركت مدافعان و مهاجمان مشخص باشد. مطمئن باشید فوتبال ایران در جام ملت‌ها تهاجمی خواهد بود. اما این را می‌توانم بگویم كه در دیدار برابر ازبكستان با چهار دفاع بازی خواهیم كرد.

قلعه‌نویی در پایان با تشكر از رسانه‌ها و بازیكنان كه در این سه هفته سخت تلاش كرده‌اند گفت: ما مسوولیت‌های بزرگ را به بازیكنان بزرگ دادیم. به عنوان نمونه مهدوی‌كیا خارج از زمین نیز وظایفی داشت كه به خوبی آن وظایف را انجام داد. هم اكنون تیم ما بسیار منظم و با انضباط است و حتی در این یك هفته تیم یك بار هم از هتل خارج نشده است.

مطالب مرتبط :

گزارشی از آخرین تمرین تیم ملی