تبیان، دستیار زندگی
جوانان شایسته والیبال کشورمان شب گذشته دست به کار بزرگی زدند و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین پیروزی والیبالیست های جوان ایران

صحنه از دیدار والیبال ایران - ایتالیا

جوانان شایسته والیبال کشورمان شب گذشته دست به کار بزرگی زدند و در دیداری سخت و نفس گیر تیم پرقدرت و مدعی ایتالیا را شکست دادند.

در دومین روز از این رقابتها که با حضور 12 تیم برتر دنیا در مراکش جریان دارد جوانان شایسته کشورمان با ارائه یک بازی دیدنی و جذاب تیم دوم اروپا را با شکست بدرقه کردند.

مصطفی کارخانه تیم خود را با ترکیب موسوی عراقی ، زادون ، کشاورزی،  نریمان نژاد ، نجفی و  داودی به میدان فرستاد. بازی خوب شاگردان لیوگی  در تیم ایتالیا که با سرویس های خوب و دفاع روی تور کار را برای بازیکنان ما سخت کرده بود باعث شد تا دو گیم اول با نتایج 25 بر20 و 25 بر17 به سود ایتالیا خاتمه پیدا کند. دراین دو گیم کارملو ، جیاکومو و گابریل برای حریف عالی کار کردند.

اما این پایان کار نبود چرا که از گیم دوم به بعد این تیم ایران بود که بازی را ازحریف گرفت. کارخانه با به میدان فراخواندن شهرام محمودی ، سیدعلی سجادی و حمید سوسن آبادی به جای زادون ، داودی و نریمان نژاد تیم خود را متحول کرد و با استفاده از بازیسازی خوب سوسن آبادی که روی دریافت خوب در انتهای زمین صورت می گرفت، توانست تیم برترمیدان باشد. ضربات موسوی، سجادی و محمودی کار را بر ایتالیا سخت کرد. ضمن اینکه ضربات بازیکنان ایتالیا بارها و بارها با دفاع خوب بازیکنان ایران برگشت داده شد تا دوگیم بعدی را جوانان کشورمان با نتایج 22 بر25 و 21 بر25 به سود خود خاتمه داده و کار را به تساوی کشاند.

تیم ایران در اندیشه صعود

درگیم پنجم که یک بازی سخت و نفس گیر بود کارخانه بازهم هنرمربیگری خود را به رخ همتای آتازوری خود کشید و با بازگرداندن نجفی و نریمان نژاد به میدان حریف را تحت تاثیر بازی خوب جوانان ایران قرار داد تا ملی پوشان ایران گیم پنجم را 21 بر19 به سود خود خاتمه داده و درنهایت پس از 118 دقیقه به پیروزی 3 بر2 دست یابند.

محمد موسوی عراقی که هم در سرویس و هم در دفاع روی تور روز خوبی را پشت سر گذاشت به تنهایی 19 امتیاز برای تیم ملی ایران کشورمان کسب کرد. در تیم ایتالیا کارملو جیتو با 22 و جیامکو بلی با 19 امتیاز روز خوبی را پشت سر گذاشتند.

تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در اولین دیدار خود نیز موفق شده بود تیم ملی جوانان بلغارستان قهرمان اروپا را شکست دهد.

کارخانه : اتحاد عامل پیروزی ایران بود .

مصطفی كارخانه سرمربی تیم والیبال جوانان ایران پس از پیروزی 3 بر 2 برابر ایتالیا در رقابت‌های جهانی مراكش در كنفرانس خبری گفت: اتحاد بین همه اعضای تیم ایران عامل بسیار مهمی برای كسب اعتماد و برگشت دوباره روحیه پیروزی پس از شكست در دو ست آغازین مسابقه بود.

تیم والیبال که مقهور قدرت ایران شد

سرمربی ایتالیا : ایران تیم بزرگی است .

در مقابل لوئیجی شیاوون، سرمربی تیم والیبال ایتالیا و دستیار وی لوكا كانتاگالی بازیكن سابق تیم ملی والیبال ایتالیا اظهار كردند: ایتالیا برابر تیمی بزرگ با بازیكنانی بزرگ از جمله موسوی ملی پوش شماره 4 ایران بازی را واگذار كرد. علاوه بر این دریافت‌های بد ایتالیایی ها هیچ چاره ای را برای آنها باقی نگذاشت و ایران در مقابل تمامی حملات خود با دری گشاده روبرو بود.

مطالب مرتبط :

ایران بلغارستان را له کرد