تبیان، دستیار زندگی
رویترز به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی مدعی شده که ایران سه شنبه یک موشک زمین به زمین با برد بالا را آزمایش کرده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادعای آزمایش موشک ایرانی
 موشک ایرانی شهاب3

به گزارش خبر گزاری رویترز به نقل از آفتاب و به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی مدعی شده که ایران سه شنبه یک موشک زمین به زمین با برد بالا را آزمایش کرده است. این منبع اسرائیلی به خبرگزاری رویترز گفته که برد دقیق این موشک مشخص نشده ولی افزوده است که به نظر نمی رسد که این موشک جدیدی بوده باشد.

خبرگزاری رویترز در ادامه این خبر آورده است که به علت در دسترس نبودن مقامات ایرانی این خبر تائید نشده است. رویترز همچنین در ادامه نوشته است زمان آزمایش این موشک همزمان با اولین دیدار رسمی ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل از آمریکا و ملاقات با جرج بوش، رئیس جمهور این کشور بوده است.

کارشناسان نظامی می گویند که موشک های شهاب -3 ایران بردی در حدود 2000 کیلومتر برابر با 1200 مایل دارند که می توانند اسرائیل و پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس را هدف قرار دهند.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی سیاتل پست به نقل از مقامات دفاعی اسرائیل مدعی شده است که موشک مذکور از نوع موشک های شهاب – 3 بوده است. سیاتل پست در ادامه گزارش خود با اشاره به دیدار سه شنبه ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل با جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا و دونالد رامسفلد، وزیر دفاع این کشور نوشته اولمرت در نشست خبری مشترک با بوش به اشاره به اینکه توانایی موشکی ایران این کشور را قادر می سازد به اسرائیل و تعدادی از کشورهای اروپایی حمله کند گفته برای متوقف کردن فعالیت های هسته ای ایران هنوز دیر نشده است.