تبیان، دستیار زندگی

شرکت گروهی از ربات ها در رقابت های بازی های ویدئویی

برای اولین بار در جهان قرار است گروهی از ربات ها در قالب یک تیم در رقابت های دوتا 2 شرکت کنند که از شهرت زیادی در میان علاقمندان به بازی های ویدئویی برخوردار است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ربات هوشمند
برای اولین بار در جهان قرار است گروهی از ربات ها در قالب یک تیم در رقابت های دوتا 2 شرکت کنند که از شهرت زیادی در میان علاقمندان به بازی های ویدئویی برخوردار است.
ربات های یادشده از هوش مصنوعی قابل توجهی برخوردارند و هر روز بازی های ویدئویی فراوانی را اجرا می کنند که ارزش روزانه آن معادل 180 سال اجرای این بازی ها توسط کاربران عادی است.
این گروه از ربات ها اوپن ای آی نام گرفته اند و مدیریت و سرپرستی آنها بر عهده الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و سازنده انواع خودروهای برقی است.
قرار است ربات های یادشده به زودی توانمندی های خود را در یکی از نمایشگاه های بازی های ویدئویی که به زودی برگزار می شود در معرض دید علاقمندان قرار دهند.
در سال گذشته ربات های الون ماسک به طور انفرادی در رقابت هایی یک دقیقه ای شرکت کردند و دستاوردهای قابل توجهی داشتند. حالا قرار است این ربات ها اولین بار به طور گروهی عمل کنند و ظرفیت خود برای انجام اموری با همکاری یکدیگر را به نمایش بگذارند.
همکاری گروهی این ربات ها مستلزم ارتقای هوش مصنوعی آنها و همین طور ارائه برخی آموزش های جدید به این پنج ربات است. ربات های یادشده می توانند برای اجرای حدود هزار حرکت برنامه ریزی کنند و با بررسی بیش از 20 هزار مولفه در حین بازی برای حرکت بعدی برنامه ریزی کنند. از همین رو پیروزی انسان ها در برابر گروه ربات های اجرا کننده بازی های ویدئویی کار ساده ای نخواهد بود.
باید توجه داشت که تعداد حرکات ممکن در بسیاری از بازی های ویدئویی در هر بخش از صد مورد فراتر نمی رود. لذا انسان ها باید مهارت های خود را در این حوزه به میزان قابل توجهی توسعه دهند.
منبع:فارس