تبیان، دستیار زندگی

چگونه جدی باشیم؟

7 تکنیک طلایی برای جدی بودن

احترام به دست آوردن یکی از مهم ترین چیزهایی است که می توانید برای صعود از نردبان شرکت تان انجام دهید. در اینجا 7 عادت رفتاری ، توضیح داده شده که شما بواسطه آن می توانید احترام کسب کنید و مردم شما را به طور جدی در نظر خواهند گرفت .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جدی بودن، احترام، موفقیت، اعتماد به نفس، زبان بدن، خانواده ایرانی، مهارت های زندگی، تفکر

جدی بودن برای کسب احترام دیگران خیلی مهم است. بدست آوردن احترام دشوار نیست، اما باید به دست آورده شود - یعنی می توان گفت که نمی توان آن را برنده شد، می بایستی با آن برخورد کرد یا شروع کرد. هنگامی که شما برای اولین بار وارد بازار نیروی کار می شوید، اکثر مردم (به استثنای کسانی که عادت به قضاوت فوری دارند) شما را بی طرف نخواهند دید و عادت هایی که شما آنها را ارائه می دهید به تدریج آنها را به سمت یک نظر یا دیگر سمت حرکت می دهید؛ بسته به اقدامات شما، شما می توانید خود را به عنوان یک عضو جدی و حرفه ای از تیم، و یا یک فرد از زیر کار در برو و نا لایق نشان دهید .

چگونه جدی باشیم؟

بدیهی است که شما می خواهید شکل و فرم بگیرید. برای موفقیت در هر حوزه، نیاز احساس می شود که به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و جذب این عادت ها بهترین راه برای رسیدن به آن است.

1- حضور اول وقت

نیازی نیست یک ساعت قبل از جلسه حاضر شوید . اما چند دقیقه اضافی برای ورود به خودتان اختصاص دهید ،تا با کمترین زحمت ممکن برسید - و از خودتان در برابر کوچکترین انحراف از مسیری محافظت کنید . البته بیشتر برای جلسات، دوره های آموزشی – همچنین برای مصاحبه ها، صرف ناهار، ماموریت شرکت ها و کار روزمره به طور کلی وقت مصرف می گردد. حتی اگر شرکت شما خط مشی بسیار آسان گیری داشته باشد، زمانی که به لحاظ توجه به جزئیات میشود دیگران را در دفتر شما متوجه خواهند گشت که گه گاهی دیر می آیید . اجازه ندهید یک اشتباه ساده مانند یک تأخیر کوچک شهرت تان را به خطر بیندازید.

2- مطمئن باشید

در حالی که برخی افراد ممکن است به طور طبیعی مطمئن هستند مقدار زیادی در آن کار بدان سخت مشغول هستند. ارائه اعتماد بزرگترین سرمایه شما در تلاش و طلب شماست که به طور جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا نشان می دهد که شما خود را جدی بگیرید - و اگر شما خودتان را جدی بگیرید، احتمالا دیگران نیز چنین رفتار خواهند نمود. اعتماد به نفس را از طریق تکرار بیشتر در شرایط و وضعیت روزانه، خوب، تمرین کنید. (همچنین در اینجا به نکات زیر اشاره شده). از تنش های معمولی که در کار مرعوب کننده هستند اجتناب کنید . اگر طور طبیعی فردی با اعتماد به نفس نیستید، ممکن است زمان زیادی برای پیشرفت نیاز داشته باشید، اما نگران نباشید – ممارست و تمرین آن را کامل خواهد نمود .برای یاری و کمک به این مطلب ، توجه کنید به 7 راه نشان داده شده برای اعتماد به نفس زمانیکه واقعاً مطمئن نیستید، 7 رمز و راز گفتگو که برای اعتماد به نفس برای شما کاربرد خواهد داشت .

3- سکوت کنید

تا زمانی که چیز خوبی برای گفتن داشته باشید. اگر شما چیزی را بگویید که نامناسب و نابخردانه باشد و بی مورد باشد خواهید لغزید ، این برای افراد اطراف شما آسان است که شما را جدی تر نگیرند. سعی کنید در اغلب موارد خود را خاموش نگه دارید مگر اینکه چیزی ارزشمند برای افزودن داشته باشید. حتی هنگامی که شما چیزی ارزشمند برای افزودن دارید، بدقت در باره ساختار جمله بندی خودتان برای بیان نمودن ، فکر کنید. این باعث خواهد شد که هر کلمه ای که از دهان شما بیرون می آید ارزشمند باشد، که به نوبه خود باعث می شود مردم شما را جدی تر بگیرند.

4- توجه به زبان بدن خود داشته باشید

زبان بدن از مهمترین چیزهایی است که برای نمایش اعتماد به نفس کاربرد دارد - این باعث می شود که شما در جهان حرفه ای ها با تجربه و متفکر بنظر برسید . چندین چیز برای دیدن اینجا وجود دارد، اما برخی از مهمترین موارد عبارتند از: نشستن (یا ایستاده) صاف و راست،  شانه های خود را به عقب بر گرداندن، نگاه به مخاطب هنگام صحبت کردن و دست دادن محکم ( اما سفت نه). مهم است که دستان خود را روی میز نگه دارید و از بی قراری در طول جلسات خودداری کنید. و به چهره خود اجازه دهید در طول گفتگو احساسات خود را بیان کنید.

5- بیشتر از آنچه که فکر می کنید نیاز دارید مهیا سازید

فرقی نمی کند که آیا برای مصاحبه یا برای یک جلسه ساده صبحگاهی باشد، همیشه کمی بیشتر از آنکه فکرش را بکنید نیاز دارید خود را مهیا کنید . فقط کمی تحقیق بیشتری انجام دهید. چند بار دیگر سخنرانی خود را تمرین کنید. فقط چند برنامه احتمالی بیشتر بیاورید. شانس بیاورید که هرگز به این سطح از آمادگی و توانایی نیاز نداشته باشید .اما وقتی که شما شانس این را دارید که جلوه کنید، شما واقعاً مردم را تحت تاثیر قرار خواهید داد . به علاوه، اگر شما آن را باصورت عادت انجام دهید هر گز در یک جلسه بدون عدم آمادگی قبلی حضور پیدا نکنید – و این باعث می گردد که مردم شما بیشتر جدی بگیرند.

6- اخبار را بخوانید

این یک عادت ساده است، اما این مهم است. سعی کنید که خبرهای مهم ملی و بین المللی، و همچنین اخبار در صنعت و کار خودتان دنبال کنید. شما فرصتی نخواهید داشت هر روز این اطلاعات را بیرون بیاورید، اما اگر موضوع توسط رئیس، همکاران یا مشتری ذکر شده باشد شما خوشحال خواهید شد که قبل از آن مروری از این موضوع داشته باشید. شما بواسطه مطالعه خوب در کارتان رشدی خوب خواهید داشت مردم خواهند پنداشت که شما بخاطر سخت کوشی و تلاش و تمرکز روی کارتان است که دارید .

7- تواضع و خاشع بودن

در طول فرایند توسعه شهرت و اعتماد به نفس، مهم این است که به کمال پایبند باشید. مطمئن باشید - اما هرگز به قلمرو قهر و قاطعیت متصل نیستید. . نشان دهید که چقدر خویش را آماده کرده اید اما هرگز به آن اعتماد نکنید (مغرور نباشید)یا این کار را به طرز نا شایسته ای انجام دهید. خاموش بمانید – اما از گفتگو های کوچک با همکاران تان پرهیز نکنید. در برخی موارد این مورد می تواند یک تعادل خوب و قوی برخورد باشد . اما فروتنی یکی از ویژگی های مهم در محل کار است که برای ایجاد احترام متقابل است.

مطمئن باشید که این عادت ها را به صورت منظم تمرین می کنید. شما ممکن است یک شبه احترام را به دست نیاورید، اما این عادت ها بر مردم تاثیر می گذارد (حتی اگر آنها فورا متوجه آن نباشند). صبر و انسجام بزرگترین ابزار شماست وقتی که به طور جدی مورد توجه قرار می گیرد و جدی در نظر گرفته می شوید ،بنابر این وقت بگذارید و لغزش نکنید.
منبع : مجله دلگرم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.