تبیان، دستیار زندگی
گزینه Favoriates موجود در مرورگر اینترنت اکسپلورر یا امکانات مشابه در سایر مرورگرها به ما کمک می‌کند تا لیستی از سایت‌های مورد علاقه‌مان را جمع‌آوری نماییم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگهداری از لیست سایت‌های مورد علاقه

گزینه Favoriates موجود در مرورگر اینترنت اکسپلورر یا امکانات مشابه در سایر مرورگرها به ما کمک می‌کند تا لیستی از سایت‌های مورد علاقه‌مان را جمع‌آوری نماییم. این گزینه سریع‌ترین راه ورود به سایت‌های مورد نظر ما در اینترنت می‌باشد ولی اگر ناچار شوید برنامه مرورگر را دوباره نصب نمایید، ممکن است که هرگز نتوانید تمام سایت‌های مورد نظرتان که ساعت‌ها برای جمع آوری و سازماندهی آنها وقت گذاشته‌اید را دوباره جمع آوری کنید.

یک راه حل ساده کپی گرفتن از آنها است. ولی استفاده از ویژگی Export مرورگر برای ایجاد یک back up (پشتیبان) از ‌فایل‌ها و لینک‌های مرتبط با سایت‌های محبوب آسان است. این لیست در یک فایل با فرمت یک صفحه وب ذخیره می‌شود که می‌توانید از آن کپی تهیه کرده و آن را به یک آدرس پست الکترونیک بفرستید و یا از این لیست در مرورگرهای دیگر استفاده کنید.

ذخیره سایت‌ها در گزینه favorites باعث سهولت دسترسی در مراجعه مجدد می‌شود

لیست سایت‌ها در  برنامه Internet Explorer

لیست سایت‌هایی که در قسمت Favorites دارید ممکن است که دارای ساختار پیچیده همراه با زیر فلدر‌هایی که حاوی چندین لینک به سایت‌های دیگر هستند، باشند. اگر لیستی دقیق دارید، بهتر است که اغلب از لیست Favorites خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و آنها را در فایلی مخصوص قرار دهید. همچنین یک فایلback up از لیست سایت‌های محبوب، محلی امن برای قرار دادن سایت‌هایی است که می‌خواهید آنها را وارد دیگر مرورگرها کنید. برای ارسال لیستی از سایت‌های محبوب در برنامه IE، منوی File را باز کنید. روی Import And Export کلیک کرده و سپس Next را انتخاب نمایید. حالا Export Favorites را انتخاب و روی Next کلیک کنید. در پنجره Export Favorites Source Folder، می‌توانید هم با کلیک روی فلدر Favorites برای ارسال هر سایت و هم با انتخاب فلدر خاص فقط برای ارسال سایت‌های موجود در آن فلدر اقدام کنید. در پنجره Export Favorites Destinations روی دکمه Browse کلیک کرده و محلی را برای ذخیره سایت‌ها انتخاب کنید. نام فایل ارسال شده به طور پیش فرض Bookmark.htm است ولی اگر سایت‌های جدیدی را بیافزایید و گه‌گاه لیست را مرتب کنید، ممکن است که لازم باشد تا تاریخی را به نام فایل اختصاص دهید. وقتی که نام فایل مشخص شد، به ترتیب بر روی Next , Save و Finish کلیک کنید. حالا می‌توانید فایل مورد نظر را در محلی که در پنجره Favorites Destinations انتخاب کرده‌اید، مشاهده نمایید.

تهیه نسخه پشتیبان از سایت های محبوب در Netscape و Firefox

این مرورگرها در زمینه ارسال سایت‌ها مشابه عمل می کنند، ولی تفاوت‌هایی در زمینه دستورات مرتبط با ارسال سایت‌ها در نسخه‌های قدیمی آنها مشاهده می‌شود. درهر کدام از این مرورگرها، روی منوی Bookmarks کلیک کرده و سپس  Manage Bookmarks را انتخاب کنید. در پنجره Bookmarks Manager منوی File را باز و Export را انتخاب کنید. در پنجره  Export Bookmark File محلی را برای ذخیره سایت‌ها انتخاب کنید. زمانی که نامی را به فایل اختصاص دادید، بر روی دگمه Save کلیک کنید.

منبع: ماهنامه وب

مطالب مرتبط:

ترفند: حذف کلماتی که قبلا جستجو کرده اید

معرفی کلید های میانبر اینترنت اکسپلورر

مدیریت دانلودهای شما

نکاتی کاربردی درباره فایرفاکس

نحوه ذخیره صدای پس زمینه یک سایت

روش نگهداری از ایمیل‌های مهم!

فایرفاکس چرا «فایرفاکس» شد؟!

یک شوخی کوچک در اینترنت اکسپلورر