تبیان، دستیار زندگی
نشانه های تابلو : بیمار در این دوره هر با آمدن قبض تلفن به شکر خوردن می افتد . ولی شب که می شود باز همان آش و همان کاسه ! می رود سراغ اینترنت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اراده کن ، کانکت نشو ، ریشه مودم را بزن

کار با اینترنت

اعتیاد به اینترنت را شوخی نگیرید

همین شما ! بله خود شما ! چرا فکر می کنی معتاد نیستی ؟! مثلاً فکر کردی معتاد فقط همان آدمی است  که تلویزیون نشانش داد و این قدر که کراک کشیده بود ، سر شش ماه ، مرده شور هم جواب سلامش را نمی داد ؟

فکر کردی معتاد به کسی می گویند که می رود از سرنگ مشترک تزریق می کند و ایدز می گیرد ؟ نخیر ! اصولاً اعتیاد زلزله زندگی است و این اعتیاد می تواند به مواد مخدر باشد یا الکل یا حتی اینترنت .

علائم زیر نتیجه کار تحقیقاتی مشترک «انجمن روانپزشکی آمریکا» و صفحه «رویداد در هفته» است که هر کس آنها را داشته باشد یعنی دچار «اختلال اعتیاد اینترنتی» است . بخوانید ببینیم بعدش رویتان می شود بگویید معتاد نیستید یا نه.

1. نشانه های تابلو : بیمار در این دوره هر بار با آمدن قبض تلفن به شکر خوردن می افتد. ولی شب که می شود باز همان آش و همان کاسه ! می رود سراغ اینترنت ، معمولاً چت می کند و دائم انواع لینکهای مزخرف را برای دوستانش  Send to all   می کند . هر روز هم ساعات استفاده از اینترنت را زیاد می کند بلکه ارضاء شود .

2. نشانه های تخیلی: بیمار دچار این توهم است که اگر یک شب به اینترنت وصل نشود ، از حرکت شتابنده نرم افزاری و اطلاعاتی جهان عقب می افتد . به این ترتیب و برای افزایش آگاهی به اینترنت وصل می شود ، ولی تا صبح فقط چت می کند و برای طرف مقابلش انواع شکلک در مدل های «نیش تا بناگوش باز» ، «آدمک در حال شیپور زدن» و «آدمک غمگین» می فرستد !

3. علائم ظاهری : احساس بیقراری و عصبی شدن هنگام کم کردن ساعت کار با اینترنت ، پناه بردن به اینترنت در هنگام بیکاری  ، افسردگی و خصوصاً در شبهای امتحان (!) ، کم خوابی و حرکات تخیلی انگشتان به حالت تایپ به روی کیبورد !

4. علائم افتخاری : جدی نگرفتن اعتیاد به اینترنت و بلکه افتخار به چنین اعتیادی !

شعار تبلیغاتی : اراده کن ، کانکت نشو ، ریشه مودم را بزن .

منبع: همشهری جوان