تبیان، دستیار زندگی
مراسم بدرقه‌ی ملی‌پوشان تیم فوتبال ایران برای اعزام به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زانتیا پاداش قهرمانی در جام ملتها

تیم ملی فوتبال ایران آماده حضور در جام ملتها

مراسم بدرقه‌ی ملی‌پوشان تیم فوتبال ایران برای اعزام به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شنبه شب در محل هتل المپیك تهران برگزار شد.

شنبه شب در مراسمی كه با حضور مهندس علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی، كیومرث هاشمی رییس مركز توسعه‌ی ورزش قهرمانی، امیررضا خادم رییس كمیته‌ی تربیت بدنی مجلس، محمد نبی دبیر كل موقت فدراسیون فوتبال و جمعی از مسوولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال و همچنین بازیكنان و كادر فنی تیم ملی فوتبال و نمایندگان رسانه‌های گروهی برگزار شد، ضمن تجلیل از عملكرد بازیكنان،‌ تیم ملی مورد بدرقه‌ی رییس سازمان تربیت بدنی قرار گرفت.

در این مراسم كه با پخش موسیقی‌ همراه بود، خادم و علی آبادی طی سخنانی برای ملی‌پوشان كشورمان در جام ملت‌های آسیا آرزوی موفقیت كردند. همچنین نبی نیز اطمینان داد كه ملی‌پوشان كشورمان می‌توانند پس از سی و یك سال عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورند.

در این مراسم مهدوی کیا کاپیتان تیم ملی ایران به نمایندگی از سایر بازیکنان برای حاضرین به صحبت پرداخت .

در پایان این مراسم هدایایی شامل یك جلد قرآن مجید، یك دستگاه DVD و مبلغی جایزه‌ی نقدی به ملی‌پوشان از سوی رییس سازمان تربیت بدنی اهدا شد.

علی آبادی همچنین در این مراسم اعلام كرد در صورتی كه تیم ملی ایران موفق شود مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورد به هر كدام از اعضای این تیم یك دستگاه خودروی زانتیا اهدا می‌شود.

تیم ملی فوتبال پس از بازی دوستانه روز دوشنبه (فردا) با جاماییكا، سه شنبه را استراحت خواهد كرد و چهارشنبه‌ی راهی مالزی - محل برگزاری دیدارهای گروهی ایران در جام ملت‌های آسیا می‌شود.

علی آبادی: جام ملت‌های آسیا ایرانی‌ است

قلعه نویی و علی آبادی در کنار هم

رییس سازمان تربیت بدنی گفت: در صورت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، این افتخار صد در صد متعلق به ایرانی‌هاست.

مهندس علی آبادی در مراسم بدرقه‌ی تیم ملی فوتبال اظهار كرد: موفقیت در جام ملت‌ها بسیار مهم است و باختن بسیار غم‌انگیز. اما زمانی وجود دارد كه با وجود نتیجه نگرفتن بازیكنان، مردم احساس می‌كنند كه ملی‌پوشان تمام توان‌شان را به كار گرفته‌اند و به همین دلیل راضی هستند. اما زمانی وجود دارد كه حتی در صورت برد وقتی مردم احساس كنند نمایندگان‌شان كم‌فروشی كرده‌اند احساس باخت خواهند داشت.

وی ادامه داد: جریان فوتبال مانند جریان زندگی ادامه دارد و جام ملت‌ها و جام جهانی‌های بسیاری در پیش رو خواهد بود. اما، ما زمانی برنده هستیم كه بتوانیم نماینده‌ی خوبی برای فرهنگ كشورمان باشیم.

رییس سازمان تربیت بدنی همچنین با ابراز رضایت از ساختار كاملا ایرانی تیم ملی فوتبال اظهار كرد: در حال حاضر سرمربی، مربی، ماساژور و تمامی اعضای تیم ملی ایرانی هستند و این بسیار خوشحال كننده است. چرا كه جام ملت‌هایی كه به ایران می‌آید صد در صد متعلق به ایرانی‌ها خواهد بود.

علی آبادی ادامه داد: وضعیت برای تیم ملی ایران بسیار مناسب است. میانگین سنی مناسب بازیكنان (25 – 24 سال)، میانگین قد خوب (در حدود 180 سانتی‌متر) و تركیبی از بازیكنان با تجربه و جوانان تازه وارد و جویای نام، این یك تركیب را دل‌انگیز و امیدوار كننده كرده است. نفراتی با قدرت جسمانی خوب و گروهی دیگر با تكنیك فردی مناسب، این همان گروهی است كه می‌تواند با جام ملت‌ها به ایران بازگردد و پس از سی و یك سال كه از بودن این جام در ایران می‌گذرد بار دیگر شاهد باشیم تا این افتخار به جوانان ایرانی برسد. شاید بازیكنان تیم ملی ندانند؛ اما، واقعیت این است كه از موفقیت بازیكنان ایران تنها فوتبال‌دوستان شاد نمی‌شوند بلكه امروزه بسیاری از پیرمردان، پیرزنان و جوانان با آن كه انگیزه‌ی ورزشی چندانی ندارند اما، عاشقانه تیم ملی را دوست دارند و برای آن دعا می‌كنند.

علی آبادی در ادامه افزود ما از ملی‌پوشان در جام ملت‌های آسیا دو عنوان می‌خواهیم، اول آن كه جام اخلاق، مردانگی و انسانیت را به دست آورند و دیگری جام قهرمانی ملت‌های آسیاست كه احساس می‌كنم گروه فعلی تیم ملی می‌تواند هر دو جام را به دست آورد. چرا كه فضای تیم ملی بسیار آرام است و تمامی رسانه‌ها در كنار تیم قرار دارند. زمانی كه با كارشناسان صحبت می‌كردم آنها امید زیادی به موفقیت تیم ملی ایران داشتند و این بحث‌ها امید به موفقیت ملی‌پوشان را در دل من ایجاد كرده است.

رییس سازمان تربیت بدنی همچنین اعلام كرد در صورت قهرمانی تیم ایران در جام ملت‌های آسیا به هر یك از بازیكنان یك دستگاه خودروی زانتیا هدیه داده می‌شود.

قلعه‌نویی: اردوی تیم ملی درس‌های زیادی به من آموخت

امیرقلعه‌نویی در مراسم بدرقه ملی‌پوشان كه شب گذشته در هتل المپیك برگزار شد، از تمامی بازیكنان ملی‌پوش تشكر كرد و گفت: در هفته‌های گذشته بازیكنان جلسات تمرینی سختی را پشت سر گذاشته‌اند و وحدت و انسجام تیمی آنها بسیار ایده‌آل است. شرایط تیم بسیار خوب است و به آینده‌ بسیار امیدوارم.

سرمربی تیم ملی تاكید كرد: از این اردو درس‌های زیادی آموخته‌ام. این تجارب بعدها می‌تواند كمك حال من باشد.

سرمربی سابق استقلال تهران گفت: خوشحالم كادر فنی تیم ملی كاملا ایرانی است و امیدوارم در این دوره از مسابقات جام ملت‌ها عنوان قهرمانی را كسب كنیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی دقیق فوتبال امكان پذیر نیست؛ اما به قهرمانی نزدیك هستیم.

وی در پایان از تلاش تمامی مسئولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال برای ایجاد آرامش و حركت قدرتمندانه در جام ملت ها تشكر كرد.

مهدوی کیا : امیدوارم سختی کشیدن ها جواب بدهد

کاپیتان تیم ملی ایران در حال صحبت کردن برای حاضرین

مهدی مهدوی‌كیا در مراسم بدرقه‌ی ملی‌پوشان فوتبال در هتل المپیك تهران اظهار كرد: كار بسیار دشواری در جام ملت‌های آسیا پیش رو داریم. چرا كه تیم‌های قدرتمندی در این رقابت‌ها حضور دارند. اما، هدف ما دفاع از حیثیت فوتبال ملی ایران است و تلاش می‌كنیم تا بتوانیم جواب محبت همیشگی مردم ایران را بدهیم.

وی ادامه داد: از رسانه‌های گروهی نیز تشكر می‌كنم و امیدوارم حمایت‌شان از تیم ملی ادامه یابد. تصور می‌كنم تیم ملی ایران می‌تواند با همدلی و همبستگی به مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا پس از سی و یك سال دست پیدا كند.

مهدوی‌كیا گفت: از اعضای كادر فنی و تمام دوستانم در تیم ملی نیز تشكر می‌كنم. چرا كه ما دو سه هفته‌ی سخت را در تمرینات بدنسازی پشت سر گذاشتیم و امیدوارم این سختی كشیدن‌ها جواب دهد و در جام ملت‌ها نتیجه بگیریم.

وی ادامه داد: تصور نمی‌كنم كار آسانی پیش رو داشته باشیم. به نظر من حریفان در این دوره بسیار قدرتمند هستند اما، از سوی دیگر وضعیت و انسجام تیم ملی ایران نیز آنقدر خوب هست كه امیدوار باشیم این تیم قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به دست آورد.

مطالب مرتبط  :

تمرین تیم ملی زیر باران

علی آبادی : استقلال و پرسپولیس مظلومند