تبیان، دستیار زندگی

«راهکارهایی معنوی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار» در تبیان

بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مقاله اینترنتی «راهکارهایی معنوی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار» را منتشر کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دعا
 به گزارش روابط عمومی، هر انسان یکتاپرستی در کنار قوانین طبیعی و عادی وجود یکسری قوانین ما فوق طبیعت را قبول دارد و حتی آنها را تجربه کرده، شفا، معجزات و کراماتی که پزشکان نیز به چشم خود دیده‌اند؛ از نمونه‌های پناه بردن به قوانین ما فوق طبیعت است.
حجت الاسلام معین شرافتی در متن این مقاله آورده است: «زلزله خطری است که همواره ما را تهدید کرده و می‌کند. بارها نیز همین زلزله باعث تلفات و تخریب‌های بسیار بزرگی شده و ما را در سوگ عزیزان و هموطنان نشانده است. واقعاً چه کسی از زلزله نمی‌هراسد؟ خانه‌ها و سازه‌های کم طاقت، کوچه‌های تنگ با دسترسی اندک و مدیریت بحرانی که گاه بحران‌زدگی پیدا می‌کند؛ همه و همه دستان خالی ما را در مقابله مادی با این بلای طبیعی نشان داده و عجز ما را آشکار می‌کند. به هر حال باید به حال این نقائص فکری کنیم و شهر به شهر به دنبال رفع مشکلات باشیم؛ ولی آیا راهکارهایی معنوی و ماورایی برای جلوگیری از این اتفاقات ناگوار و یا کاهش خسارات آن وجود دارد؟
قوانینی در کنار قانون طبیعت
هر انسان یکتاپرستی در کنار قوانین طبیعی و عادی وجود یکسری قوانین ما فوق طبیعت را قبول دارد و حتی آنها را تجربه کرده، دعا خواندن‌ها پشت درب اتاق عمل یا نذر کردن‌ها وقتی که از پزشکان قطع امید کردیم؛ شفاها، معجزات و کراماتی که پزشکان نیز به چشم خود دیده‌اند؛ از نمونه‌های پناه بردن به قوانین ما فوق طبیعت است. »
مقاله اینترنتی «راهکارهایی معنوی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار» در بخش اعتقادات شیعه وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.