تبیان، دستیار زندگی

«زنبور» قصه یک کفترباز عاشق است

به گفته بازیگر و یکی از کارگردان های نمایش «زنبور»، این اثر نمایشی به لایه های زیرین زندگی قشری از جامعه می پردازد که کمتر مورد توجه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش زنبور

محمد مطهری نژاد بازیگر و یکی از کارگردان های «زنبور» که به تازگی در خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته است درباره اجرای مجدد این نمایش گفت: نمایش «زنبور» نوشته بهزاد آقاجانی و کارگردانی بهزاد آقاجانی و من از ۲۰ خرداد ماه در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته است. این نمایش پیش از این در خانه نمایش دا اجرا شده بود و در اجرای جدید تغییراتی نسبت به گذشته داشته است.

وی ادامه داد: از آنجا که ما اجراهای زیادی در شهرهای شیراز، نیشابور و مشهد داشته ایم و کار نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و در تهران هم اجرای عمومی کمی در مکانی نامناسب برای اجرا داشتیم، تصمیم گرفتیم دست به بازتولید نمایش بزنیم. برای اجرای جدید رضا بهبودی به ما راهنمایی و کمک زیادی داد و کار را روتوش کرد که در همین راستا «زنبور» در اجرای جدید یک سری حذفیات دارد و دارای پایان بندی بهتری شده است.

مطهری نژاد درباره داستان نمایش توضیح داد: این نمایش قصه زندگی یک کفترباز است که تمام زندگی اش را از دست داده و قصد دارد بافت سنتی محله خانوادگی شان را از بین ببرد. این فرد که زنبور صدایش می زنند از همه جا رانده شده و درگیر ۲ عشق نافرجام است؛ عشق به پروین دختر همسایه شان و مژده؛ کبوتری که به خاطر فقر مجبور به فروشش شده است.

این بازیگر تئاتر متذکر شد: روایت داستانی در این نمایش به شکل جریان سیال ذهن و رفت و برگشتی از زمان حال به گذشته رخ می دهد و حتی در مواقعی بازیگر دیوار چهارم را هم می شکند و مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار می کند. در این نمایش به زندگی قشری از افراد جامعه توجه می شود که ممکن است وجهه خوبی نداشته باشند و قشری از مخاطبان تا به حال به آنها نزدیک نشده باشند.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: افرادی که در این نمایش از آنها نام برده می شود همه واقعی هستند چون داستان نمایش از دل یک پژوهش برای ساخت یک مستند درباره کبوتربازها بیرون آمد و به شکل کارگاهی قوام پیدا کرد. تلاش ما این بوده که در «زنبور» مخاطبان با لایه های دیگر این قشر از افراد نیز آشنا شوند.

نمایش «زنبور» نوشته بهزاد آقاجانی و به کارگردانی بهزاد آقاجانی و محمد مطهری‌پور و بازی محمد مطهری‌پور از ۲۰ خرداد تا ۶ تیر ساعت ۱۸:۳۰ در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان روی صحنه می رود.

منبع: مهر