تبیان، دستیار زندگی

برای نوشتن رمان‌هایم تحقیق می‌کنم

آخرین رمان نازیلا نوبهاری با عنوان پیاده‌روهای ناهموار منتشر شد. او می‌گوید برای نوشتن رمان‌هایش تحقیق می‌کند و برای نوشتن پیاده‌روهای ناهموار هفت ماه زمان صرف کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نازیلا بهاری نویسنده رمان

نازیلا بهاری نویسنده رمان «پیاده‌روهای ناهموار» که به تازگی از سوی انتشارات روزگار منتشر شده است درباره این رمان گفت: این رمان آخرین کتاب من است که به تازگی از سوی انتشارات روزگار منتشر شده است. سبک نگارش این رمان رئالیستی است و همچنان که با یک داستان پرکشش و معماگونه در سطح مواجهیم، در لایه‌های بعدی بحث فلسفی خودشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: شخصیت اصلی این داستان کاراکتری به نام مانلی است که می‌خواهد بهترین خودش باشد. او به عبارتی با استفاده از عرفان شرقی، یوگا و مدیتیشن سعی می‌کند به گفت‌وگوها ادامه دهد و به‌رغم تمام مشکلات در نهایت به سوی نور و موفقیت حرکت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع بر اساس تجریبات خود او بوده یا خیر گفت: بله من سال‌هاست روی عرفان شرقی مطالعه دارم. البته برای این رمان هم مطالعه زیادیداشتم و اگر می‌خواستم منابع این کتاب را ذکر کنم بیش از ده منبع می‌شد. من برای این رمان حدود هفت ماه وقت صرف کردم و غالبا موضوعات رمان‌هایم داستان‌های تاریخی و متکی به منابع فرهنگی است. مثلا در کتاب شب ققنوس وقایع جنگ جهانی دوم و نهضت دموکرات‌های تبریز را شرح کرده‌ام و در کتاب دوشیزه مهتاب فرهنگ عامه و ضرب‌المثل‌ها را گنجانده‌ام.
پیاده‌روهای ناهموار

در بخشی از این کتاب آمده است: «کشش و جاذبه افراد نسبت به هم برای یکی شدن، قوی‌ترین پدیده ذاتی و غریزی در هستی یه، تلاش برای اینکه دوست بداری و دوست داشته شوی... عشق به خود، عشق به دیگری و عشق به زندگی... شادی واقعی یعنی همین و باید تو این دنیا اون رو تجربه کرد. خیلی‌ها عقیده دارن که شادی واقعی رو پس از مرگ به دست میارن، ولی این فکر اشتباهه ما باید نگرش‌مون رو عوض کنیم‌.. زندگی جایی صرفا برای آزمایش‌های سخت و طاقت‌فرسا نیست... رنج و شادی در کنار هم معنا پیدا می کنه. اگه موفق به پیدا کردن عشق و شادی در این کره خاکی نشیم بعید می دونم در اون دنیا چیزی بهتر از این رو بتونیم تجربه کنیم!»

یک فنجان قهوه تلخ،‌ شب ققنوس، دوشیزه مهتاب، پیاده‌روهای ناهموار و... از آثار قبلی منتشر شده این نویسنده است.
رمان پیاده‌روهای ناهموار نوشته نازیلا نوبهاری از سوی نشر روزگار در شمار277صفحه با قیمت 22500تومان منتشر شده است.

منبع:ایبنا