تبیان، دستیار زندگی

تبیان آموزش می دهد؛

نحوه برخورد درست با همسر بد دهن

بخش مشاوره وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در مقاله ای با عنوان «چگونه با همسر بد دهن و پرخاشگرم رفتار کنم؟» به بررسی راه کاری های رفتار درست با همسر بددهن را آموزش می دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بد دهنی همسر
 به گزارش روابط عمومی، مریم گل محمدی در این مقاله آورده است: «مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که دست از تلاش برای تغییر و اصلاح همسرتان بردارید؛ به عبارت دیگر بهتر است این واقعیت را بپذیرید که تنها یک چیز در دنیا تحت کنترل شماست و آن «خودتان» هستید؛ اینکه چگونه فکر می‌کنید، چگونه عمل می‌کنید و حتی چگونه احساس می‌کنید. همسر من در چه مواقعی عصبانی می‌شود و به احتمال زیاد بددهنی می‌کند؟
رفتارهای درست همسرتان هر چند ناچیز و اندک باشد توجه و احساس خوب خود را در مورد رفتارهایش بیان کنید.
هرگز مقابله به مثل نکنید و به بددهنی های وی پاسخ ندهید زیرا این رفتار موجب تشدید رفتار همسرتان می شود.
زمانی که همسرتان در وضعیت روحی مناسبی قرار دارد، درباره تاثیرات منفی بددهنی بر احساس و رفتار شما و زندگی مشترک تان صحبت کنید.
در صورتی که همسرتان دوستان ناباب و بددهنی دارد، سعی کنید ارتباط او را با آن ها به روش های مختلف و با تدبیر، کمتر و در نهایت قطع کنید و همزمان ارتباط خود را با بستگان و دوستانی که رفتارهای مناسب و بهتری دارند، افزایش دهید. ضمنا چون همسرتان سابقه اعتیاد دارد و الان هم تفننی استفاده می کند شاید این مساله در پرخاشگری ایشان نقش دارد پس حداقل به اتفاق هم نزد یک مشاوره در زمینه ترک اعتیاد مراجعه داشته باشید شاید مدتی دارو درمانی برای ایشان مناسب و کارساز باشد.»
علاقمندان می توانند مقاله اینترنتی «چگونه با همسر بد دهن و پرخاشگرم رفتار کنم؟» را در بخش مشاوره وبسایت رهنگی و اطلاع رسانی تبیان مشاهده کنند.