تبیان، دستیار زندگی
متولد سال 1317 و اهل جهرم بود مبارزه از سال 32 شروع کرد و علاقه زیادی به تحصیل داشت و در دانشسرای عالی مقدماتی دوره دید. و معلم شد بعد به تهران آمد بدلیل مبارزات سیاسی که داشت یا وجود اینکه در رشته پزشکی قبول شد ولی به دانشگاه راه نیافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی نامه شهید علی اکبر سلیمی جهرمی

زندگی نامه شهید علی اکبر سلیمی جهرمی

متولد سال 1317 و اهل جهرم بود مبارزه از سال 32 شروع کرد و علاقه زیادی به تحصیل داشت و در دانشسرای عالی مقدماتی دوره دید. و معلم شد بعد به تهران آمد به دلیل مبارزات سیاسی که داشت یا وجود اینکه در رشته پزشکی قبول شد ولی به دانشگاه راه نیافت.

در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد. شهید سلیمی میارزات سیاسی خود را همراه گروه رجائی و دستغیب و دکتر لاری ادامه داد و در سال 57 دختر شهید سلیمی در پاریس شهید می شود و او برای گرفتن جنازه به پاریس میرود و توفیق دیدار امام را می یابد. وی گفت وقتی امام را دیدم روحیه ی دیگری گرفتم و هنگام دست دادن با امام ایشان پرسیدند چرا دستت آنقدر سرد است؟ گفتم قلب گرم شما آن را گرم می کند.

از موسسین انجمن اسلامی معلمان بود و در تشریف فرمایی امام به ایران شرکت فعال داشت. شهید سلیمی در سمتهای مختلفی مشغول بود. و همواره خدمتگذار اسلام و مسلمین و 23 سال سابقه خدمتی در آموزش و پرورش تهران و مدتی هم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی بود. در سال 26/1/60 طی حکمی از سوی شهید رجایی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بود و سرانجام در فاجعه بمب گذاری دفتر حزب جمهوری به درجه رفیع شهادت رسید.