تبیان، دستیار زندگی

آموزش نماز در گذرگاه «ایستگاه نیایش»

برنامه تلویزیونی «ایستگاه نیایش» در ماه مبارک رمضان از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ایستگاه نیایش

«ایستگاه نیایش» عنوان برنامه‌‌ای است که این روزها از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. این برنامه‌ 90 قسمتی کاری از گروه تلاوت و محافل دینی شبکه قرآن و معارف است که «رحمان حاصلی» تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

استفاده از دکور متفاوت در فضای ایستگاه مترو و پخش آیتم‌های ترکیبی با موضوع نماز ویژگی‌های این برنامه تلویزیونی را دو چندان کرده است.

رحمان حاصلی تهیه‌کننده برنامه ایستگاه نیایش در گفت و گو با تسنیم در خصوص نحوه تولید این برنامه گفت: فصل اول ایستگاه نیایش با سه محور به موضوع نماز پرداخته است؛ نخستین ایده‌ای که به ذهنمان رسید این بود که برای دکور این برنامه، از ایستگاه مترو استفاده کنیم و مترو را نمادی گرفتیم برای اینکه محل عبور و مرور اقشار مختلف مردم است و مبدا و مقصدی در آن وجود دارد و هر کدام از ایستگاه‌ها را با عناوینی نامگذاری کردیم؛ به طور نمونه ایستگاه توکل، توسل، دعا و ... را به این منظور ساختیم.

تهیه‌کننده ایستگاه نیایش اضافه کرد: ساخت مستند، بخش دیگری از این برنامه است. طبق تحقیقات صورت گرفته به سراغ افرادی که به نوعی برای نماز تولیداتی از قبیل ساخت اپلیکیشن و غیره داشتند، رفتیم و با آنها گفت و گو کردیم. راجع‌به برخی از بزرگان و شهدا 30 کلیپ ساخته شد؛ کلیپی که قصه‌های مختلفی را با موضوع نماز روایت می‌کند.

وی ادامه داد: در آیتم زیباخوانی تلاش کردیم از "بسم‌الله" تا انتهای نماز با تلاوت اساتید برجسته کشورمان به‌صورت غیر مستقیم به مخاطبان آموزش دهیم. بخش دیگری به شیوه‌های دعوت به نماز اختصاص دارد که حجت‌الاسلام بهشتی مسئولیت آن را برعهده دارد؛ آیتم آموزش وضو، احکام و فلسفه عبادت نیز از آیتم‌هایی است که در این برنامه برای مخاطبان درنظر گرفته شده است.

برنامه ایستگاه نیایش همه روزه تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 18 به مدت 30 دقیقه به روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.

منبع : تسنیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.