تبیان، دستیار زندگی
شهید سنجانی در سال 1290 در سنجان اراک بدنیا آمد. و در خانواده ای مذهبی و کشاورز رشد کرد و در بدست آوردن علوم دینی تلاش کرد و با مدارج عالی امتحانات را پشت سر گذاشت. در محضر اساتیدی چون آیات عظام بهجت، بروجردی، گلپایگانی و امام خمینی(ره) دروس فلسفه و فقه و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی نامه شهید حجت الاسلام علی هاشمی سنجانی

زندگی نامه شهید حجت الاسلام علی هاشمی سنجانی

شهید سنجانی در سال 1290 در سنجان اراک به دنیا آمد. و در خانواده ای مذهبی و کشاورز رشد کرد و در به دست آوردن علوم دینی تلاش کرد و با مدارج عالی امتحانات را پشت سر گذاشت. در محضر اساتیدی چون آیات عظام بهجت، بروجردی، گلپایگانی و امام خمینی(ره) دروس فلسفه و فقه و اصول بهره ها برد. استفاده از درس چنین استادانی ایشان را روحانی متفکر، متعهد، عارفی متعهد و شاعری توانا و انسانی با تقوا و متواضع و عاشقی دلباخته به خاندان عصمت و طهارت ساخته بود.

در طول سالهای سیاه رژیم در سخنرانی هایش امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و ستم و ظالم و طاغوت را فراموش نکرده بود. و در زمان رژیم ستم شاهی بدلیل روشنگری و افشاء ماهیت رژیم ممنوع المنبر بود.

همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی با بدست آوردن نیمی از آرا نماینده مردم اراک گردید و در کمیسیون امور اوقاف و خیریات و کمیته های امدادی مشغول خدمت شد. و سرانجام در تیر ماه 1360 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.