تبیان، دستیار زندگی

بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو

بازاریابی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا را می توان یکی از تکنیک های مدرن بازاریابی در سطح اینترنت به حساب آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو

عمر این نوع بازاریابی بسیار بیشتر از عمر اینترنت می باشد و از زمان انسان های غار نشین آغاز شده است و با پیشرفت انسان به رشد و تکامل رسیده است.
بازاریابی محتوا با توجه به فضایی که در آن منتشر می شود متفاوت است اما همه تکنیک های بازاریابی محتوا یک نقطه مشترک دارند که کیفیت محتوا می باشد.
بازاریابی محتوایی یک استراتژیک برای بازاریابی محسوب می شود که روی تولید و توزیع محتوا تمرکز دارد که می تواند یک مخاطب را هذف قرار داده و جذب خود کند . در مرحله بعد فرایندی نیاز است که فرد جذب و حفظ شده را با بکار گیری راهکاری های به یک مشتری تبدیل کنیم.

بازاریابی محتوا
به زبان ساده می توانیم بازاریابی محتوایی را همان هنر ارتباط با مشتری بلقوه محسوب کنیم. شما به واسطه این روش مشتریان خود را آموزش می دهید و در این میان محصولات و خدمات خود را به آن ها معرفی میکنید و در نهایت آن ها را به یک مشتری دائمی برای محصولات خود تبدیل میکنید.
شما با اشتراک گذاری مطالب مهم و کاربری که مرتبط با نیاز کاربران تان است سرعت تبدیل شدن یک کاربر به یک مشتری وفادار را افزایش می دهید .
بازاریابی محتوا پیش تر از این توسط بزرگ ترین کمپانی ها در سطح جهان انجام شده و نیز در حال انجام می باشد که این خود نیز نشانگر اهمیت بالای بازاریابی محتوایی است .
بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو

بازاریابی محتوا بدون محتوای با کیفیت امکان پذیر نمی باشد.
مهم نیست که از چه طریقی اقدام به بازاریابی می کنید اما در هر صورت تولید محتوا بازاریابی درونی کسب و کار و سازمان شمارا تشکیل می دهد. همواره باید برروی کیفیت محتوای تولیدی خود توجه ویژه ای داشته باشید تا از این طریق بتوانید رضایت مشتریان خود را جلب کنید . تا زمانی که محتوای شما کیفیت مناسب را نداشته باشند کاربران از مطالعه محتوای تولیدی شما ناراضی خواهند بود.

اهداف بازاریابی محتوایی
افزایش آگاهی در مورد محصولات: علاوه بر تمرکز برروی برند سازی و افزایش شهرت تجاری خود نیاز است که همواره محصولات خود را برای عموم معرفی کنید . در هنگام معرفی محصولات خود نیاز است در مورد آنها توضیح هات تکمیلی به همراه ویژگی های محصول را بیان کنید تا بتوانید از این طریق مشتری را جذب محصول خود کنید.
افزایش آگاهی نسبت به برند شما: هر کسب و کاری که آغاز به کار می کند از همان ابتدای آغاز به کار باید به فکر معرفی خود به دیگران باشد. نام برند خود را همواره باید به گوش مخاطبان خود برساند که برندینگ نامیده می شود .
ایجاد وفاداری: کیفیت محتوای تولیدی شما هرچقدر بالا باشد و برای مخاطب مفید واقع گردد وفاداری او نسب به شما بیشتر خواهد بود. همواره باید توجه خاصی به این موضوع داشته باشید تا بتوانید روابط موثر و قوی با مخاطبان خود داشته باشید. آنالیز محتوا به شما کمک خواهد کرد تا کیفیت محتوای خود را مورد سنجش قرار دهید تا از این طریق بر روی کیفیت محتوای خود تسط کافی داشته باشید.
افزایش فروش: قطعا باید بازاریابی محتوایی یک ثمره ای داشته باشد . تمامی کسب و کار ها در دنیا تمرکز خود را برروی فروش محصولاتشان قرار داده اند. از این رو به سراغ تولید محتوا می روند تا از این طریق مخاطبان خود را هدف قرار داده و آنها را به یک مشتری برای خود تبدیل کنند. بازاریابی محتوایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی فروش شما تاثیر خواهد داشت پس توجه کافی نسبت به کیفیت محتوای تولیدی خود داشته باشید.

ارتباط سئو و بازاریابی محتوا
برخی از متخصصین بر این باور هستند که سئو و بازاریابی محتوا دو امر مجزا از یک دیگر هستند . اما هر دو این ها دو زوج مناسب و ایده آل برای موفقیت هر کسب و کاری در اینترنت محسوب می شوند . در حقیقت سئو بدون محتوای با کیفیت و محتوای با کیفیت بدون سئو هیچ گونه معنا و مفهومی ندارند .
تولید محتوا یک نقش قابل توجه در موفقیت شما در سئو خواهد داشت . بازاریابی محتوایی نیز می تواند علاوه بر جذب مخاطب و بازدیدکننده برای سایت شما ، تاثیر مثبتی نیز در فروش شما داشته باشد .

سئو و بازاریابی محتوا
تصور کنید یک محتوای با کیفیت و اختصاصی تولید کرده اید ، اما هیچ کدام یک از فاکتورهای سئو و بهینه سازی را در این مقاله رعایت نکرده اید . یا تصور کنید یک وب سایت با جایگاه های بسیار مناسب در نتایج گوگل دارید و سئو و بهینه سازی سایت برروی آن پیاده شد است ولی هیچ گونه تولید محتوایی ندارد . آیا ممکن است ؟
این که برخی از افراد می گویند محتوای اختصاصی نیازی به سئو ندارد یک باور کاملا اشتباه و غلط می باشد.
بازاریابی محتوا و ارتباط آن با سئو

تکنیک های بازاریابی محتوا
خیلی از افراد سوال دارند که چگونه بازاریابی محتوا کنیم ؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است . با تولید و انتشار محتوای با کیفیت ، اختصاصی و غنی که نیاز های یک کاربر را برطرف ساخته و به تمامی سوالاتی که در ذهن کاربر می باشد پاسخ دهد .

۱- بازاریابی محتوا با استفاده از وبلاگ نویسی
یکی از محبوب ترین شیوه های بازاریابی محتوا را می توان وبلاگ نویسی بیان کرد. در چند سال گذشته تمامی فروشگاه های اینترنتی ، شرکت های صنعتی، شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست، شرکت های طراحی سایت و ….. از این شیوه به خوبی استفاده کرده اند . وبلاگ ایرانی طرح نیز نمونه ای قدرتمند و حرفه ای از وبلاگ ها می باشد که از تکنیک بازاریابی محتوایی برای جذب مخاطب و افزایش فروش خود بهرمند می باشد .

۲- معرفی تخصصی محصولات و خدمات
به صورت معمول صفحات ارائه محصولات به عنوان صفحات لندیگ در تبلیغات به کار برده می شوند . از این رو شما می توانید با تولید محتوای با کیفیت در این صفحات و معرفی بهتر مزایا و معایب این محصول به کاربر شانس خود را برای جذب مشتری و افزایش اعتماد مشتری نسبت به محصول افزایش دهید .
در یک فروشگاه اینترنتی جلب اعتماد مشتری به معنای افزایش فروش است و تولید محتوا یکی از ارزان ترین و راحت ترین راه ها برای جلب اعتماد مشتریان می باشد.

۳-بازاریابی محتوایی با استفاده از تکنیک | چطور | و |چگونه |
چطور و چگونه دو کلمه ای هستند که به صورت دائمی در ذهن هر شخص قرار دارد و همیشه در ابتدای هر سوال اشخاص قرار دارد . این دو کلمه به صورت دائمی می توانند بعد از خود کلمات دیگری را داشته باشند که در نهایت به یک سوال در ذهن افرار نقش یابد.
تکنیک پاسخ به سولات یکی از تکنیک های قدیمی برای جذب افراد می باشد. شما هر چقدر به سوالات بیشتری پاسخ دهید مخاطبان بیشتری را جذب خود خواهید کرد.

نکاتی در تولید محتوای مناسب
انتخاب کلمه کلیدی مناسب در تولید محتوا
انتخاب کلمه کلیدی مناسب در هنگام تولید محتوا همواره یکی از دغدغه های اصلی نویسندگان مطالب می باشد . همچنین انتخاب کلمه کلیدی یکی از اصلی ترین و مهم ترین موارد می باشد که باید در هنگام تولید محتوا به آن توجه داشته باشیم . همواره لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را تهیه کنید و از آن ها در تیتر اصلی و در تیتر های داخلی استفاده کنید.

تولید محتوای دارای مخاطب زیاد
همیشه سعی داشته باشید موضوعاتی را انتخاب کنید که دارای جذابیت برای مخاطبین باشند و در نهایت محتوای خود را برای آن موضوع تولید کنید. محتوای جذاب دارای مخاطبین زیادی خواهند بود و از این طریق می توانید اقدام به جذب ترافیک برای وب سایت خود کنید.

طول محتوای تولید شده
یکی از فاکتورهای سئو طول محتوا می باشد . طول محتوای با کیفیت همواره باید بیش از ۳۰۰ کلمه باشد . صفحات اینترنتی که دارای محتوایی کمتر از این مقدار می باشند ارزش و اعتباری برای موتور جستجوی گوگل نخواهند داشت چرا که این صفحات اطلاعات کمی را به مخاطبین منتقل می کنند و گوگل همیشه سعی بر این دارد که مخاطبین به اطلاعات مفید و تکمیلی دسترسی داشته باشند.

کیفیت محتوای تولیدی
عدم استفاده از مطالب کپی یکی از اصلی ترین موارد برای جلب نظر مخاطبان می باشد و همچنین در سئو سایت تاثیر مثبتی دارد . همواره در تلاش باشید تا ایده های جدید و جذاب برای تولید محتوا داشته باشید . پیشنهاد ما استفاده از موضوعات و مواردی می باشد که در کسب و کار شما و در هنگام ارتباط با مشتریانتان تجربه می کنید استفاده کنید.

کلام آخرین :
همیشه در هنگام تولید محتوا تلاش کنید تا بازاریابی محتوا را در کنار سئو و بهینه سازی به کار گیرید و این دو رو با یک دیگر ترکیب کنید . همانگونه که پیشتر در همین مقاله بیان کردیم تولید محتوا بدون سئو و سئو بدون تولید محتوا مفهومی ندارند.



مطالب مرتبط:
آیا واقعا تولید محتوا برای شما مشتری به همراه خواهد آورد؟
دلیل اهمیت تگ ها و هدرها در سئو سایت چیست؟
روندهای ضروری طراحی سایت


منبع: https://iranitarh.com