تبیان، دستیار زندگی

آموزش حق طلبی کودکان در تبیان

بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مقاله اینترنتی «آموزش ابراز وجود به فرزندان» را منتشر کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابراز وجود در کودکان
 به گزارش روابط عمومی، برخی از فرزندان در سنین کودکی و حتی نوجوانی توانایی بیان و اعلام اعتراض خودنسبت به برخی از رفتارها از سوی گروه های دوستی، اقوام و حتی مربیان و معلمان خود را ندارند. از این رو همیشه شرایطی که مطابق میل شان نیست به آنها تحمیل می شود. 
به همین منظور دکتر زهرا خسروجردی در این مقاله آورده است: «والدین گاهی شاهد ناراحتی و دلخوریهای فرزندان خود هستند که توانایی برخورد درست در مقابل دیگران را ندارند و مداوم گله و شکایت می‌کنند که دوستانشان موجب ناراحتی او شده است، بدون اینکه بتواند کاری انجام دهد این مسئله باعث رنجش فرزند و نگرانی والدین می‌شود که نمی‌تواند حق خود را بیان کند.
برخی از کودکان و نوجوان در بیان خواسته های خود دچار مشکل می شوند و به جای ابراز وجود و داشتن جسارت لازم، منفعلانه رفتار می کنند و احساس طرد شدن و غمگینی در آنها بوجود می‌آید و یا اینکه برعکس به دلیل احساس طرد شدن رفتارهای پرخاشگرانه دارند. در این صورت با رفتارهای نامناسب حقوق خود و دیگران را نادیده می گیرند. بجای اینکه نگران و مضطرب شوید و او را سرزنش کنید می توانیداو را در حل این مشکل همراهی کنید. »
غلاقمندان می توانند مقاله اینترنتی «آموزش ابراز وجود به فرزندان» را در بخش خانواده ایرانی وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مطالعه کنند.