تبیان، دستیار زندگی

چاپ دو کتاب جدید ادبی زنانه درباره شاهنامه و ادبیات معاصر

انتشارات کتابسرا به تازگی دو کتاب زنانه را در حوزه ادبیات کلاسیک و شاهنامه، و همچنین ادبیات امروز ایران منتشر و راهی بازار نشر کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زنان شاهنامه

 انتشارات کتابسرا به تازگی دو کتاب جدید را با محوریت زنان و موضوعات زنانه منتشر و راهی بازار نشر کرده است. یکی از این آثار، کتابی پژوهشی با عنوان «زنان شاهنامه» نوشته طلعت بصاری است.

بصاری پژوهشگر و استاد دانشگاه در رشته ادبیات است که در این کتاب پژوهشی، حضور و نقش زنان را در داستان‌های شاهنامه مورد تحقیق قرار داده است. او در این کتاب درباره هر کدام از زنان حاضر در شاهنامه توضیحاتی داده و سپس ابیاتی را که درباره هر شخصیت است، به تفکیک ذکر و تشریح کرده است.

فرانک، سیمدخت، سودابه، تهمینه، گردآفرید و ... برخی از عناوین این کتاب هستند که همان‌طور که مشخص است، اسامی زنانی هستند که در شاهنامه حضور دارند. این کتاب ۳۴۷ صفحه حجم دارد.

اما کتاب جدید دیگری که این ناشر چاپ کرده، یک رمان زنانه با عنوان «قلبی که برای تو می‌تپد» نام دارد. این کتاب یک رمان عاشقانه از منیژه شیخ‌جوادی را در بر می‌گیرد که درباره زندگی دو خواهر است.

دو خواهر این داستان، ظاهر متفاوتی دارند. یکی زیبا و دیگری نقطه مقابل او و زشت است. در پی اختلافاتی که بین این دو به وجود می‌آید و اتفاقاتی که رخ می‌دهد، شرایطی پیش می‌آید که خواهر زیبا باید قلبش را به خواهر زشت داده و عمل پیوند اتفاق بیافتد و ...

این رمان ایرانی نیز هم طی روزهای اخیر با ۴۱۵ صفحه توسط این ناشر به چاپ رسیده است.

منبع: مهر