تبیان، دستیار زندگی
با سفر گروهی از ایرانیان به كره مستندی درباره مجموعه تلویزیونی جواهری در قصر ساخته می‌شود. مجموعه جواهری در قصر نام مجموعه‌ای است كه جمعه‌ها ساعت 20:30 از شبكه دوم سیما پخش می‌شود و بر اساس آخرین نتایج ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایرانیان مستند جواهری در قصر را می‌سازند

جواهری در قصر

با سفر گروهی از ایرانیان به كره مستندی درباره مجموعه تلویزیونی جواهری در قصر ساخته می‌شود.

مجموعه جواهری در قصر نام مجموعه‌ای است كه جمعه‌ها ساعت 20:30 از شبكه دوم سیما پخش می‌شود و بر اساس آخرین نتایج بررسی تحقیقات صدا و سیما، این سریال با 57 درصد بیننده و 92 درصد رضایت در صدر پرمخاطب‌ترین سریال درمجموع 23 سریال هفتگی شده است كه در اردیبهشت ماه از شبكه‌های مختلف سیما پخش شده‌اند.

بنابراین گزارش، درصد بالای مخاطبان این مجموعه دلیلی شده است تا گروه مستندسازی در شبكه دوم سیما به كشور كره سفر كنند و درباره شخصیت اصلی داستان این مجموعه كه بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و نحوه شكل‌گیری و ساخت آن و دلایل محبویبت این مجموعه مستندی برای مردم ایران كه آنها نیز با توجه به آمار بدست آمده علاقه مند به این سریال هستند بسازند.

بنابر این گزارش، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی جواهری در قصر در 15 سپتامبر سال 2003 به سفارش شبكه MBC كره جنوبی به كارگردانی پارك چن وك آغاز شد و تا 30 مارس 2004 ادامه پیدا كرد. اسم اصلی سریال دایی یانگ گیوم (Dae Jang Geum)به معنی یانگوم بزرگ است و در كشورهای انگلیسی زبان با نام Jewel in the palace یا جواهری در قصر به نمایش درآمد.

جواهری در قصر داستانی واقعی از دختری است كه به نخستین زن پزشك درباری زمان خود تبدیل شد و در مجموعه تلویزیونی آن بازیگرانی چون لی یونگ آئی یانگوم، جی جین هی افسر مین‌جو، یانگ می جین بانو هن، جیون می‌ری بانو چویی، هنگ‌لی نا گیوم یونگ، لیم هو عالیجناب، یئون ون- كی، بانو یونگن، پارك ان هی یونگ سنگ بازیگران نقش‌های اصلی سریال جواهری در قصر هستند. داستان آن 500 سال قبل در زمان سلسله چو سون در زمان حكومت پادشاه سونگ ینگ و پادشاه یون سان گوندر سالهای 1506تا 1494اتفاق افتاده است.

یانگوم نقش اول سریال، شخصیتی حقیقی است كه چند سند تاریخی مبهم و ناكامل از حیات وی در طول فرمانروایی پادشاهان سلسله چوسون خبر می‌دهد. اطلاعات این اسناد بسیار سطحی و گذراست و بنابراین اطلاعات چندانی از شرح زندگی یانگوم در دست نیست.

این سریال در نخستین مرحله پخش خود با 47 درصد بیننده به عنوان موفق‌ترین سریال شبكهMBC شناخته شد و پس از آن در كشورهایی از جمله استرالیا، آمریكا، كانادا،انگلیس، تایوان، هنگ‌كنگ، مالزی، سنگاپور، فیلیپین، چین، تایلند، ژاپن و ایران به نمایش درآمد.

محبوبیت این مجموعه تلویزیونی تاجایی پیش رفت كه انیمیشن آن نیز با نام رؤیای یانگوم در حدود 50 قسمت ساخته شد. مجموعه انیمیشن رؤیای یانگوم نزدیك به 50 قسمت است و به مدیریت دوبلاژ جواد پزشكیان برای پخش از شبكه دوم سیما دوبله شده است.

مطالب مرتبط:

یانگوم جواهری در قصر

گفت‌وگو با دوبلورهای سریال جواهری در قصر

منبع: فارس